Az elmúlt öt évben tíz és félmillió autót kellett visszahívni a Takata Corporation által gyártott és szállított légzsákok hibája miatt. A világ második legnagyobb légzsákfejlesztőjének a 2000 és 2002 között beszerelt termékeivel lehetnek gondok: elsősorban párás levegőjű környezetben maguktól beindulhatnak a légzsákokat felfúvó patronok, a robbanás pedig műszerfal-darabkák repeszeivel szórhatja meg az utasokat, komoly sérülést okozva ezzel.
Időzített bomba hárommillió japán autó
... illetve tízmilllió
A Honda, a Mazda és a Nissan kényszerül visszahívni több millió autót világszerte. Az ok: felrobbanhatnak a légzsákok.
Több japán autógyártó már tavaly, több hullámban visszahívta érintett modelljeit. Akkor 7,6 millió meghibásodással számoltak, most azonban további, potenciálisan érintett gépkocsikat találtak, ezért a Honda 2,03 millió, a Nissan 755 ezer, a Mazda közel 160 ezer autót hív vissza szervizeibe, hogy orvosolják a problémát.
A Toyota és az egyetlen európaiként érintett BMW tudomásunk szerint nem hívott vissza további autókat.
A Takata tagadja, hogy fejlesztési vagy gyártási hibáról volna szó, véleményük szerint a jelenleg rendelkezésre álló információk ezt nem támasztják alá, mindenesetre támogatják a kérdéses alkatrészek cseréjét a magas páratartalommal bíró piacokon. Az autógyártók mindenesetre óvatosak: azt mondják, amíg nem áll rendelkezése megfelelő számú cseredarab, inkább kiiktatják a kérdéses légzsákokat.
Az immár tízmilliót is meghaladó visszahívás hátterében két halálos kimenetelű baleset áll, amelyeket még 2009-ben jegyeztek fel a Honda szakemberei. A Mazda és a Nissan nem tud ilyen balesetekről.
Európában a Honda 153 943 darab, a Mazda 90 259 autót hív vissza, a Nissan egyelőre csak Észak-Amerikában és Japánban talált érintett típusokat.
Kommentek