A Ford ezzel az autóval tapasztalja ki, meddig terjednek az automatizált közlekedés lehetőségei, és a begyűjtött adatok alapján határozza meg, milyenek legyenek az autók következő generációi. A kísérleti autó másodpercenként 2,5 milliószor elemzi környezetét, így azonosítva a körülötte feltűnő járműveket, kerékpárosokat és gyalogosokat.
Az automatizált kísérleti járműben négy infraérzékelő, vagy más néven LiDAR (fény- és távolságérzékelő) szkenneli folyamatosan az autó környezetét. A LiDAR szenzorok 70 méteres körzeten belül bármit képesek érzékelni, így az autó környezetéről valós idejű, háromdimenziós képet alkotnak.
A Ford a Michigan Egyetemmel és az amerikai State Farm biztosítótársasággal közösen dolgozik a jármű fejlesztésén. Az együttműködés keretében a Ford és a Michigan Egyetem az autó érzékelőnek és “agyának” megalkotásán dolgoznak, amelyek segítségével a jármű nemcsak értelmezni tudja fizikai környezetét, hanem arra is képes, hogy ezek alapján döntéseket hozzon. Ugyanakkor a State Farmmal közösen a Ford mélyrehatóbban értékelheti az automatizált közlekedéssel kapcsolatos veszélyeket és előnyöket.

Emellett a Ford a Stanford Egyetemmel közösen vizsgálja, hogyan mérhetők fel szenzorokkal az autó környezetében található tárgyak. Az RWTH Aachen Egyetemmel karöltve a Ford Európában is belekezdett egy új kutatási projektbe. A közös munka célja olyan ember-gép interfészek kifejlesztése, amelyek az automatizált járművekben egyértelműen kommunikálnak az autósokkal, és lehetővé teszik, hogy a vezető egyszerűen visszavehesse az irányítást, bármikor felülbírálva az automatikus funkciókat. E tanulmányok egyik legfontosabb segédeszköze egy rendkívül kifinomult vezetési szimulátor lesz.