Nem fontos személy, hanem látogató
Nem fontos személy, hanem látogató

Emberjogi vétségek miatt vizsgálják a Mercedest

Emberjogi vétségek miatt vizsgálják a Mercedest

Nem fontos személy, hanem látogató
Az autógyártásban nagyot alkotó magyarokról nevezték el az utcákat és tereket a gyár területén
Piros, fehér, zöld
Az irodaépületbe érkezők láthatják azt a B-osztályt, amelyet aláírt az a 2000 dolgozó, akik a gyártás beindításakor itt dolgoztak
Van még hely a bővítésre, a 441 hektárból csak 160-at használnak
Így készül az autó:  a préseléstől a kész elemig
Motort ugyan nem gyártanak itt, de azokról is megtudhatunk ezt azt. A baloldali a világ legerősebb széria négyhengerese. AMG 2,0  340 LE
Akár 50 tonnát is nyom egy présszerszám. Alumínium és acél lemeztekercsekből préseli ki a karosszériaelemeket
Kezünket odatapasztva érezhetjük milyen fogást biztosít a szívóhatás
A kisebbik présgép: átlagosan 18000 körüli nyomás végez el egy műszakban, a rekord 25092
A karosszériaüzemben készül el előbb padlólemez, majd a kész karosszéria a présüzemből érkező elemekből
5-7 fős csoportokban dolgoznak a robotok.Összesen 650 van belőlük a gyárban
A kötések között van ponthegesztés, lézerhegesztés, ragasztás és clinchelés. Ez utóbbi során a két elemet olyan erővel nyomják össze, hogy az egyik átüti a másikat és úgy kapaszkodik bele
A kiállított elemeket meg is lehet fogdosni. Itt épp a Clincelés
Van ingyenes taxi is a gyárterületen beül, de használhatók a többfelé elhelyezett kerékpárok is
Mindegyik megrendelésre készült
A normál ellenőrzésen túl, szúrópróbaszerűen egyes autóknak részt kell venniük egy 250 pontból álló ellenőrzésen
30 év garanciát vállal az átrozsdásodás ellen a Mercedes
A látottak alapján a Mercedes B és CLA vevői leginkább a fekete, fehér és szürke színeket kedvelik
Még nem készült két egyforma autó. A karosszéria színe, a kárpitok színe, a varrások színe, a motorok, az extrák számtalan lehetőséget teremtenek
A vizes kamrás tömítettségi és a fényezés ellenőrzése után ez az autó arra vár, hogy életében először kihajthasson a gyárból. A tesztpályára megy
15 évig megőrizik az autók gyártási adatit, hol, mikor, ki mit csinált rajta
Az összeszerelés végén kerül fel az üzemanyagtank fedél, amikor nagyjából 13 liter üzemanyagot beletöltenek minden egyes kocsiba
Emberjogi vétségek miatt vizsgálják a Mercedest 56
Tesztpálya, nem fejlesztési céllal, hanem minőségbiztosítási okokból járatják meg rajta az autókat
Két percig fut a képernyőn a videó, ami nem véletlen, ennyi időnkét készül egy-egy autó a gyártósoron
Egy benzines és egy dízelmotor, mindkettő választható a CLA-ba
Kétféle program van, a hosszabb két órás, a rövidebb 1 óra és 15 perc
Még idén négyezer látogatót várnak a kecskeméti üzembe
Ha megnézné az üzemet, itt jelentkezhet www.mercedes-benz.hu/gyarlatogatas
Fotó megosztása:

Még nem készült két egyforma autó. A karosszéria színe, a kárpitok színe, a varrások színe, a motorok, az extrák számtalan lehetőséget teremtenek

Még nem készült két egyforma autó. A karosszéria színe, a kárpitok színe, a varrások színe, a motorok, az extrák számtalan lehetőséget teremtenek

A Mercedes-Benz argentínai gyárának 22 egykori dolgozója, illetve hozzátartozóik azzal vádolják a német céget, hogy vezetői együttműködtek az argentin katonai diktatúrával az 1976 és 1983 között zajló “piszkos háború” alatt. A vállalat volt munkatársai azt állítják, hogy a Mercedes-Benz Buenos Aires mellett található González Catán-i üzemének vezetősége segített az ellenállók és a szakszervezeti agitátorok azonosításában, kiadásában, és nem tett semmit a rendőri erőszak, az önkényes letartóztatások, a kínzások és az eltűnések ellen.

Argentínában egyes becslések szerint csaknem kilencezren, míg más források szerint mintegy 30 ezren tűntek el a “piszkos háború” alatt. Az eltűnésekkel és a feltételezett gyilkosságokkal párhuzamosan hatalmas vita zajlott a bérekről és a munkakörülményekről a gyár 4500 – az argentin körülményekhez képest jól fizetett – dolgozója és a vezetőség között.

A 21 argentin és egy chilei panaszos a kínzás áldozatainak védelméről szóló jogszabály, illetve a külföldiek ellen elkövetett nemzetközi jogi bűncselekmények egyesült államokbeli kivizsgálását lehetővé tevő törvény alapján követel kártérítést a Mercedes anyavállalatától a kaliforniai szövetségi bíróság előtt.A legfelsőbb bíróság 2014 júniusáig hozhat ítéletet arról, jogában áll-e dönteni a szövetségi bíróságnak az Argentínában elkövetett bűncselekményekről. Korábban egy San Franciscó-i fellebbviteli bíróság helyt adott a panaszosok kérelmének, és engedélyezte a per amerikai szövetségi bíróság előtti megtárgyalását.

A nagyvállalatoknak, bankoknak és Barack Obama kormányának támogatását élvező Daimler azt hangoztatja, hogy “semmilyen kapcsolatban nem áll az Egyesült Államokkal.” A Chrysler amerikai autógyártó cégben 2007-ig jelentős részesedéssel bíró Daimler AG arra hivatkozik, hogy az ügyhöz kapcsolódó tanúk és dokumentumok nem találhatók az Egyesült Államok területén.

A többségében konzervatív legfelsőbb bíróság idén már másodszor dönt nemzetközi jogi kihágásokkal vádolt külföldi cégek amerikai hatóságok előtti elszámoltathatósága ügyében. A testület tavasszal 12 nigériai panaszos beadványát utasította el, akik a holland-brit tulajdonú Shell csoportot akarták amerikai területen felelősségre vonni a Nigériában elkövetett állítólagos jogsértések miatt.

(Forrás: MTI)