Még a lakott területi sebességkorlátozás sem egységes Európa országaiban, pláne az egyéb előírások és a büntetési tarifák. Nyaralás előtt érdemes megismerkedni az autósokra vonatkozó külföldi szabályokkal
Még a lakott területi sebességkorlátozás sem egységes Európa országaiban, pláne az egyéb előírások és a büntetési tarifák. Nyaralás előtt érdemes megismerkedni az autósokra vonatkozó külföldi szabályokkal

Csalt a bírságokkal a behajtásukért felelős vezető

Csalt a bírságokkal a behajtásukért felelős vezető

Még a lakott területi sebességkorlátozás sem egységes Európa országaiban, pláne az egyéb előírások és a büntetési tarifák. Nyaralás előtt érdemes megismerkedni az autósokra vonatkozó külföldi szabályokkal
Svédországban nem tilos kézben tartott telefonon beszélni
Amerikában találkozni No cruising zone táblákkal, de a céltalan autókázás Németországban is büntethető 20 euróval
Ne menjünk radardetektoros, pláne lézerblokkolós autóval Franciaországba. Az egyenruhások 1500 eurós büntetéssel honorálhatják mindkettőt
Nem mehetünk biztosra a 130-as limittel. A gyorshajtás mindenütt drága és értelmetlen kiadás
Eltérőek az ittas vezetés határértékei, de mi azt javasoljuk, senki ne vezessen, ha egy kortyot is ivott
A népszerű célországok közül Horvátországban nem tilos kis mennyiségű alkohol elfogyasztása után vezetni
Albánia 40, Lengyelország viszont nappal 60 km/órás sebességet engedélyez lakott területen. A többi országban 50 a limit
Külföldön nem kapunk büntetőpontokat, de a bírságok behajtására van esélye a hatóságoknak
Itáliában 150 euró a vezetés közbeni mobilozás tarifája
Mindennapi pénzügyeink
Fotó megosztása:

Albánia 40, Lengyelország viszont nappal 60 km/órás sebességet engedélyez lakott területen. A többi országban 50 a limit

Albánia 40, Lengyelország viszont nappal 60 km/órás sebességet engedélyez lakott területen. A többi országban 50 a limit

Jean-Jacques Debacq két és fél éve irányítja azt a nemzeti ügynökséget, ahol központilag szedik be a közlekedési szabálysértések miatt kiszabott bírságokat, a radarokkal rögzített gyorshajtástól a tilosban parkolásig. A hivatal vezetője prefektusi státuszban van, s közvetlenül a belügyminisztérium irányítása alá tartozik.

A Médiapart című lap azt állítja, bizonyítékkal rendelkezik arról, hogy Debacqot hivatali gépkocsijával, egy Peugeot 508-assal legalább tucatszor megbüntették az elmúlt két évben. A bírságokat, összesen 700 eurót (207 ezer forintot) viszont a munkahelye, azaz az államkincstár fizette be a hivatalnak.

Az újság úgy tudja, hogy az ominózus szabálysértések este és hétvégén, a hivatalvezető munkaidején kívül történtek, például amikor Normandiában járt víkendezni. Ekkor ugyanis nem a gépkocsivezető, hanem maga a prefektus vezette a hivatali járművet. A szabálysértésről szóló dokumentumokban az szerepel, hogy “a gépkocsi vezetője beazonosíthatatlan”. A csalás célja az volt, hogy a prefektus ne kapjon büntetőpontokat a jogosítványába a szabályok áthágása miatt.

A belügyminisztérium azonnal komolyan vette a lap értesülését és belső vizsgálatot rendel el. “A cikkben említett tények nagyon súlyosak. Amennyiben igazságtartalmuk bebizonyosodik, a miniszter meghozza a szükséges intézkedést” – közölte a belügyi szóvivő.

(Forrás: MTI)