Önállóan kormányzó, így a sofőrnek a szundítást is engedélyező autón dolgozik a kínai hadsereg. Ha a vezető elfárad, automata pilótára kapcsolhat és nyugodtan pihenhet. Így az autó hatékonyan csökkentheti a kormány mögötti fáradtságot – adta hírül a PLA hivatalos katonai lap.


A Lion III munkanevű járművet radarral, kamerákkal és műholdas navigációval szerelték, így felügyeli a forgalmat. A beérkezett információkat egy számítógép feldolgozza, majd meghatározza a választ, amely gyorsításban lassításban, irányváltásban is megvalósulhat.  

A beszámolók szerint a 114 kilométeres tesztvezetést emberi közbeavatkozás nélkül teljesítette az Oroszlán, miközben 33 autót előzött meg. Az autó többször nem előzött, mivel túl veszélyesnek ítélte a lehetőségeket. A kocsi 105 km/órás maximális sebességet ért el.

Az autóban van egy kapcsoló, azzal kapcsolható hagyományos módba, mert egyébként önjáró üzemben nem reagál a kormány mozgatására.

Bár a teljesen automatizált számítógép vezérelt autók esetében sok kérdés még megválaszolatlan, de a sofőr nélküli autók alkalmazási lehetőségei nagyon széles lehetőséget kínálnak – mutatott rá Zheng Naning, a Kínai Tudományos Akadémia műszaki szakértője

Katonai szempontból azt jelenti, hogy kevesebb emberre van szükség veszélyes küldetések során, javul a hatékonyság. Polgári felhasználásban – amely a kutatás egyik célja – a technológia segíthet csökkenteni a balesetek számát, de egy egész városra kiterjedő rendszerrel megoldható a közlekedés számos problémája, csökkenthetők pl. a torlódások.

Nem a kínai hadsereg az egyetlen, amely dolgozik a sofőrnélküli autókon, a Google technológiájával szerelt Toyoták már az utcai használatra is engedélyt kaptak, illetve az összes nagyobb autógyárnak van hasonló projektje.

Forrás: MTI