Az a néhány európai vásárló, akik szerint sportkocsiba akkor is istenkáromlás kompressziós gyújtású erőforrást szerelni, ha az a sportkocsi történetesen egy emelt hasú, összkerék-hajtású öszvérgép, most elkezdhet vigyorogni: az Audi elkészítette az SQ5 benzinmotoros változatát.

Örömük ugyan nem fog sokáig tartani, hiszen a kompresszoros V6-tal szerelt verziót kifejezetten az Egyesült Államok, Kanada és Kína vásárlóinak szánják. Ez persze nem akadályozhatja, legfeljebb nehézkesebbé és drágábbá teszi majd az év harmadik negyedévétől forgalmazott autó beszerezését – feltéve persze, hogy a sportos benzinmotor után ácsingózó európai kliensnek pont egy észak-amerikai specifikációk szerint hangolt futóműre fáj a foga?

Jó választás a 3.0 TFSI: a kompresszornak nagy hagyománya van Észak-Amerikában

Jó választás a 3.0 TFSI: a kompresszornak nagy hagyománya van Észak-Amerikában


A gonoszkodást félretéve, a jövő héten Detroitban debütáló, alternatív csúcsverzió legfontosabb jellemzője az a háromliteres, hathengeres TFSI blokk, amelyben megtévesztő neve ellenére nem turbó, hanem dupla intercoolerrel támogatott, mechanikus feltöltő dolgozik. A fojtószelep után beépített kompresszor zaját különböző csillapító megoldásokkal, a rezgéseket kiegyensúlyozó tengellyel finomítják – bár odaát máshogy állnak a vibrációkhoz, mint mifelénk?

Az SQ5 3.0 TFSI legnagyobb teljesítménye 354 lóerő 6000-6500/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 470 Nm 4000-4500/perc között. Az autó álló helyzetből 5,3 mp alatt éri el a 100 km/órát, a végsebességet 250 km/órában korlátozták. Az állandó összkerékhajtású, kormányról is kapcsolható tiptronic sebességváltóval kiegészített hajtáslánc 8,5 literes átlagfogyasztást és 199 g/km CO2-kibocsátást regisztrál. Emlékeztetőül az európai piacon továbbra is egyeduralkodónak számító TDI verzió azonos sarokszámai: 313 LE, 650 Nm, 5,1 mp, 6,8 l/100km, 179 g/km.