Válságban általában leépítik a motorsport-tevékenységüket az autógyárak (a Ford kiszállt a raliból, a Peugeot a Le Mans-ból) az Opel viszont épp ellenkezőleg tesz. A német márka bejelentette, hogy visszatérnek a motorsport világába. No nem igazából, nem pénzt költenek, inkább üzletet látnak a dologban.

Újra sportol az Opel 1
Újra sportol az Opel 2

Újra sportol az Opel

Újra sportol az Opel

Újra sportol az Opel 12
Újra sportol az Opel 13
Újra sportol az Opel 14
Újra sportol az Opel 15
Újra sportol az Opel 16
Újra sportol az Opel 17
Újra sportol az Opel 18
Újra sportol az Opel 19
Újra sportol az Opel 20
Fotó megosztása:
Újra sportol az Opel 21


Nem indít csapatot az Opel, hanem eladásra készít versenyautókat. Két modellt jelentettek be rögtön. A német piac számára készül az Opel Astra OPC versenyváltozata, amelyet hosszútávú versenyzéshez megfelelően alakítanak át.

A nemzetközi piacra készül viszont az Adam raliautó, amely Nemzetközi Automobil szövetség (FIA) R2-es szabályának megfelelően épül. Bár műszaki részleteket nem közölt az Opel, az R2-es szabály említésével elárulta, hogy a sorozatgyártású modellben nem szereplő motor kerül az autóba. Az R2 ugyanis 1,4 liternél nagyobb, de 1,6 liternél kisebb hengerűrtartalmat engedélyez.

Állítólag 1,6-os szívómotor motor készül a kocsihoz 145 lóerős teljesítménnyel, amit ötfokozatú szekvenciális sebességváltó juttat az első kerekekhez. Elképzelhető, hogy később ebből születik egy Adam OPC.

Az elérhetőnek ígért, elsősorban kezdő versenyzőknek szánt raliautó egyik ellenfele a Renault Twingo R2 lehet.

Az Opel legsikeresebb versenykorszaka a hetvenes években volt, amikor Walter Röhrl vezette autójukat a ralipályákon. A német pilóta 1974-ben az Ascona A-val, majd 1979-ben az Ascona B-vel Európa-bajnoki címet nyert. A csúcs azonban az Ascona 400-assal 1982-ben elhódított világbajnoki cím. A zárt pályákon is otthon volt az Opel, amelyet az 1998-ban megszerzett DTM/ITC bajnoki cím, illetve a 2003-ban a Nürburgringi 24 órás versenyen szerzett győzelem jelez.

&noredirect=1