Turbós hibridet fejleszt a Toyota, a cél, hogy minden konkurensnél jobb legyen a fogyasztás szempontjából. Mint az Auto Motor und Sport megtudta, a jelenleg még fejlesztés alatt álló következő generációs Lexus IS-ben mutatkozik be a motor.


A hibridrendszer alapját Atkinson körfolyamat szerint üzemelő 2,5 literes turbós benzinmotor adja. A hatékonyság növelése érdekében részterheléses üzemben a motor szívóoldali szelepei később zárnak, így benzinmotor a dízelekéhez fogható termikus hatásfokot érhet el.

Jelenleg a Lexus 2,5 literes motorja 8,4 literes átlagfogyasztást produkál, ám az új hibrid ezt megfelezi. A Toyota célja ugyanis, hogy elérje a 100 g/km CO2-kibocsátást, vagyis 4,2 literes szabvány szerinti fogyasztást produkáljon az IS-ben a motor.

Nem ez lesz az egyetlen új turbómotor a prémium modellben. A 2013-ban érkező járgányba kerül egy új 2,0 literes turbós benzinmotor is 200 LE teljesítménnyel, nagyobb testvéréhez hasonlóan ez is közvetlen üzemanyag-befecskendezést rejt.