Az autógyártók által kínált temérdek extrából a metálfényezés és a klímaberendezés a legnépszerűbb hazánkban új cégautó beszerzésekor – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének elemzéséből.


A leggyakrabb kért extra, a metálfény pluszköltsége általában megtérül, hiszen az autó futamidő végén történő értékesítése során is értéknövelő tényező marad. A metálfény annak ellenére vezeti a legkedveltebb extrák listáját, hogy a vállalati arculatra matricázott cégautók esetében nem merül fel opcióként.

A második legnépszerűbb kiegészítő a klímaberendezés. Bár a legtöbb gépjármű esetében az alapár tartalmazza a manuálisan állítható légkondicionálót, ez az extra több százezer forintba is kerülhet, ha valaki mindent tudó, négyzónás, állófűtéssel kombinált luxusberendezést szeretne autójába.

Az extrák népszerűségi rangsorán dobogós a telefon-kihangosító, mely szabványos Bluetooth-kapcsolattal csatlakozik a mobilkészülékekhez, így a gépkocsi élettartama alatt akár többször cserélt telefonmodellekhez is használható marad.

A közel kilencezer autót üzemeltető cég adatai alapján a tempomat, az elektromos ablakemelők, a ködfényszóró és az MP3-CD-s rádió azok a kényelmi extrák, amelyeket az előzőek után a legtöbbször rendelnek a flottatulajdonosok. A kereskedések ennek tudatában általában az alapcsomag részeként, kedvező áron kínálják ezeket a kiegészítőket.

Titkolják a drága autókat a cégvezetők 3


Előkelő helyen szerepel még a népszerűségi listán a tolatóradar, a könnyűfém felni, valamint a teljes értékű pótkerék is. Érdekes módon a riasztóberendezés nem került be az éllovasok közé, valószínűleg azért, mert a biztosítók a gépjárműflottáknál ritkán honorálják beszerelését díjcsökkentéssel.

Cégautó választásnál a nagy értékű autók esetén is érdemes komplexen gondolkodni. Bár a bőr belső plusz költséget jelent, egyúttal növeli a jármű maradványértékét is. A nagyméretű alumíniumfelni és gumi viszont nem csak a gépjármű beszerzési árát emeli, hanem a havidíjba kalkulált abroncs költségét, vagyis a bérleti díjat is. Az olyan kényelmi extrák, mint a multimédiás fejtámla, nem biztosítanak magasabb maradványértéket a futamidő végén, viszont jelentősen növelik a beszerzési árat – mondta Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója.

A cég közleményéből kiderül: a drága autóknál az egyik leggyakrabban kért extra a típus- és hengerűrtartalom-megjelölés nélküli karosszéria, ami nem kerül semmibe. A nulla forintos opció népszerűségének oka, hogy a kíváncsiskodók és a tolvajok előtt jól leplezi az autó valódi értékét.