Kíváncsian várjuk, hogy az Opel Meriva vagy a Ford B-MAX ajtómegoldása válik-e be jobban

Kíváncsian várjuk, hogy az Opel Meriva vagy a Ford B-MAX ajtómegoldása válik-e be jobban

Az autóban a tolóajtóba integrált B-oszlop a nagy szám, elhúzott ajtaja rendkívül tágas nyílást tesz szabaddá


Nyilvánossá vált a Ford B-Max árlistája. Az alapmodell ára az 1,4 literes benzines szívómotorral 3 990 000 forint. A 90 lóerős négyhengeres mind a négy (Ambiente, Trend, Titanium, Titanium X) kivitelben elérhető, míg az Év Motorjának választott, háromhengeres benzines turbómotor az Ambiente alapfelszereltséggel nem kombinálható.

1,6-os szívó vagy egyliteres turbó

A 100 vagy 120 lóerős verzióban választható motor egyformán ötfokozatú váltót kap. Egyedül a Titanium modellhez és hatfokozatú – a Powershift névből következtetve duplakuplungos – automatával rendelhető a régi ezerhatos szívómotor, 105 lóerővel.

Kíváncsian várjuk, hogy az Opel Meriva vagy a Ford B-MAX ajtómegoldása válik-e be jobban

Kíváncsian várjuk, hogy az Opel Meriva vagy a Ford B-MAX ajtómegoldása válik-e be jobban

Új dízel a B-MAX-hoz
Anno Oltcitok készültek ebben az üzemben. A Ford persze alapjaiban modernizálta a gyárat

Anno Oltcitok készültek ebben az üzemben. A Ford persze alapjaiban modernizálta a gyárat

Anno Oltcitok készültek ebben az üzemben. A Ford persze alapjaiban modernizálta a gyárat


Újdonság a kis egyterű motorkínálatában az 1,5 TDCi dízel. A típusjelzés mögött nem háromhengeres, új fejlesztésű motor rejlik, hanem az indiai piacon a Fiestában bevetett négyhengeres, amely a 95 lóerővel továbbra is kapható 1,6 TDCi közeli rokona.

Érdekes a kisebb hengerűrtartalmú motor, amely csupán 75 lóerős, de 220 Nm forgatónyomatékot ad le a B-Maxban.

Szekrényajtó vs. integrált tetőoszlop

Az autóban a tolóajtóba integrált B-oszlop a nagy szám, elhúzott ajtaja rendkívül tágas nyílást tesz szabaddá. A Fordnak ez a válasza az Opel Meriva egymással szemben nyíló ajtóira.

A 100 és a 120 lóerős 1,0 GTDi is ötfokozatú váltót kap. Egyedül a Titanium modellhez és hatfokozatú automatával rendelhető a régi ezerhatos szívómotor, 105 lóerővel

A 100 és a 120 lóerős 1,0 GTDi is ötfokozatú váltót kap. Egyedül a Titanium modellhez és hatfokozatú automatával rendelhető a régi ezerhatos szívómotor, 105 lóerővel

Bár az autó értékesítése elkezdődött, az első darabok majd augusztusban futnak be Magyarországra a romániai Craiovából, ahol a típus készül. A Ford a korábban Oltcitokat gyártó üzemet vette meg és modernizálta teljes egészében az újdonság gyártásához.

ESP és hét légzsák alapáron

Felszereltségtől függetlenül az autó csak dobféket kap hátra, de gazdag biztonsági felszereltséget kínál. Szériafelszerelés az ESP, a vezető és utas oldali első és oldallégzsák, a függönylégzsák valamint a vezető térdlégzsákja, a defektfigyelő elektronika, a távirányítós központi zár. A manuális légkondicionáló az alapkivitelben 200 ezer forintba kerül, a másik három változatban alapáron jár.