Megújul az Audi Q5 – jelentette be a német autógyártó. Ez az első frissítése a 2008-ban bemutatott modellnek. Az újítás kevésbé látványos, sokkal inkább technikai jellegű, az új motorkínálat 15 százalékkal takarékosabb a korábbinál.

Takarékosabb az új Audi Q5 1
Takarékosabb az új Audi Q5 2

Takarékosabb az új Audi Q5

Takarékosabb az új Audi Q5 24
Takarékosabb az új Audi Q5 25
Takarékosabb az új Audi Q5 26
Takarékosabb az új Audi Q5 27
Takarékosabb az új Audi Q5 28
Takarékosabb az új Audi Q5 29
Takarékosabb az új Audi Q5 30
Takarékosabb az új Audi Q5 31
Takarékosabb az új Audi Q5 32
Takarékosabb az új Audi Q5 33
Takarékosabb az új Audi Q5 34
Takarékosabb az új Audi Q5 35
Takarékosabb az új Audi Q5 36
Takarékosabb az új Audi Q5 37
Takarékosabb az új Audi Q5 38
Takarékosabb az új Audi Q5 39
Takarékosabb az új Audi Q5 40
Takarékosabb az új Audi Q5 41
Takarékosabb az új Audi Q5 42
Takarékosabb az új Audi Q5 43
Takarékosabb az új Audi Q5 44
Fotó megosztása:
Takarékosabb az új Audi Q5 45


Ahogy a kiszivárgott képek alapján már korábban megírtuk, a Q5 külseje minimálisan változik. A hűtőmaszk a lökhárító alakul át szinte láthatatlanul, miközben a fényszórók belső kialakítása is módosul. Hátul a lámpák, a diffúzor és a kipufogók mások kissé. Az utastérben az újabb kárpitok, a módosított műszeregység és kapcsolók mellett az új kormány tűnik fel leginkább.

Három dízel és két benzinmotor közül lehet választani a Q5 számára, illetve továbbra is kérhető a hibrid. Az alapdízel 2,0 liter hengerűrtartalmú 143 lóerős, nyomatéka 320 Nm. Ezzel az elsőkerék-hajtású szabadidő-autó szabvány szerint átlagfogyasztása tovább csökkent, csupán 5,3 liter. Továbbra is elérhető a 2,0 TDI 177 lóerővel és quattro hajtással, ez a változat 6,0 literes átlagot tud a gyár szerint.

A 3,0 TDI már 245 lóerős és 580 Nm-t mozgósít, amivel igazán sportosan mozog, 6,5 másodperc alatt gyorsul százra és csak 225 km/óránál fullad ki. Ehhez képest igazán nem sok a gyár által ígért 6,4 l/100km-es átlagfogyasztás.

Takarékosabb az új Audi Q5 46


Benzines oldalon a dízelhez hasonlóan 2,0 és 3,0 liter hengerűrtartalmú motorokat találunk. A kisebb négyhengeres turbós 225 LE teljesítménnyel és 350 Nm nyomatékkal. Kézi sebességváltóval állítólag beéri 7,6 liter benzinnel is.

A Q5 kínálatának új csúcsmodelljébe V6-os kompresszoros motor kerül. A 272 lóerős motor (400 Nm) sportmodellt farag a kisterepjáróból, 5,9 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, a végsebessége pedig 234 km/óra. A szabvány szerint használva 8,5 liter üzemanyag elég száz kilométerenként.   

Nem változott a Q5 Hybrid, abban továbbra is 211 lóerős 2,0 literes turbómotor és 54 lóerős elektromos egység alkot rendszert. Az együtt 245 lóerős hajtómű 7,1 másodperc alatt gyorsítja százra a Q5-öst, illetve hosszabb idő alatt 225 km/órás végsebességre. Egyenletes 60 km/órás sebesség mellett három kilométert képes villany-hajtással közlekedni. Átlagfogyasztása gyári állítás szerint 6,9 liter.

A ráncfelvarrás során az Audi módosította a Q5 futóműhangolását és minden modellben elektro-mechanikus szervo rásegítést vezet be. A megújult autó nyár végén érkezik a kereskedőkhöz.