Két hete indította be a termelést az új kecskeméti gyárában a Mercedes, az akkor tartott sajtókonferencián Dr. Dieter Zetsche, a Daimler vezetője bejelentette, hogy az új üzemben gyártják majd a cég új kompaktautó-generációjának egy további modelljét is, a négyajtós kupét. Itt a kocsi!

Az autót – igaz. egyelőre tanulmányként – az április 23-án megnyíló Pekingi Autókiállításon leplezik le. Gorden Wagener, a Mercedes-Benz design-főnöke ugyanakkor elárulta, hogy a Concept Style Coupé szériaközeli modell.  

Itt a második magyar Mercedes 1
Itt a második magyar Mercedes 2

Itt a második magyar Mercedes

Itt a második magyar Mercedes

Itt a második magyar Mercedes 31
Itt a második magyar Mercedes 32
Itt a második magyar Mercedes 33
Itt a második magyar Mercedes 34
Itt a második magyar Mercedes 35
Itt a második magyar Mercedes 36
Itt a második magyar Mercedes 37
Itt a második magyar Mercedes 38
Itt a második magyar Mercedes 39
Itt a második magyar Mercedes 40
Itt a második magyar Mercedes 41
Itt a második magyar Mercedes 42
Itt a második magyar Mercedes 43
Itt a második magyar Mercedes 44
Itt a második magyar Mercedes 45
Itt a második magyar Mercedes 46
Itt a második magyar Mercedes 47
Itt a második magyar Mercedes 48
Itt a második magyar Mercedes 49
Itt a második magyar Mercedes 50
Itt a második magyar Mercedes 51
Itt a második magyar Mercedes 52
Itt a második magyar Mercedes 53
Itt a második magyar Mercedes 54
Itt a második magyar Mercedes 55
Itt a második magyar Mercedes 56
Itt a második magyar Mercedes 57
Itt a második magyar Mercedes 58
Fotó megosztása:
Itt a második magyar Mercedes 59 Ellentétben a családias B-osztállyal, a vele megegyező padlólemezre épülő négyajtós kupé igazi macsóautó. A nagytestvér CLS alapvető formái köszönnek vissza kisebb méretben, amitől az autó sokkal sportosabbnak hat. A sportos arányokhoz az egyelőre szintén csak tanulmányként ismert A-osztály vonalai társulnak.

Szemből az autó igen agresszív, a ragadózómadár szemére emlékeztető fényszórókkal, a méretes hűtőmaszkkal és az alacsonyra nyúló lökhárítóval. Oldalnézetét három markáns vonal tagolja: az első karakter-él a sárvédő fölött indulva jellegzetes Dropping Line-ként lejt hátrafelé, a hátsó híd fölötti vállizmot ínszerű él feszíti át, egy további vonal pedig az első keréktől hátrafelé ível fel. E vonalak mélységet és dinamikát adnak a profilnak. Az oldalablakok keret nélküliek, és nincs B-oszlop sem.
Hátul a hangsúlyos kipufogó és diffúzor fokozza a sportos érzetet.
Itt a második magyar Mercedes 60 Belül is egyértelmű, hogy a fiatalokat támadja a Merci a kocsival. A négy kagylóülés és a sportkormány, valamint a csőben elrejtett műszerek mind a dinamikát hangsúlyozzák, de a karbon betétek és a neonzöld díszítések sem a nyugdíjasklub alapvető elemei.  

A műszerfali szellőzők formája a sugárhajtású repülőgép hajtóművére emlékeztet. Háttérvilágításuk a beállított hőmérséklettől függően változtatja a színét: kék, amikor hideg friss levegőt fújnak be, vörös, amikor fűt a meleg légáramlat. Közepes hőmérsékletnél sárgásan fluoreszkálnak, tökéletes harmóniában a szegélyekkel.
Itt a második magyar Mercedes 61 Nemcsak a forma az új, de az alatta lakó technika is. A Mercedes új benzinmotor-sorozatának 2 literes változata szerepel a koncepcióautóban. A 211 lóerős teljesítmény hétfokozatú duplakuplungos 7G automata sebességváltón és összkerékhajtáson át alakul mozgássá.

A motor érdekessége a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a szegény keverékes üzemmód továbbfejlesztett égésfolyamata és réteges hengertöltése, a réteges keverékképzés, valamint az igény szerinti többszörös gyújtás.

Várhatóan nyár végére sorozatgyártású modellé érik a Concept Style Coupé. Az új modell tesztgyártása már idén, a sorozatgyártás 2013-ban indulhat a magyar üzemben.

Tudni akarja autója valós fogyasztását? A vezess.hu online autós naplója megadja a választ!