Bemutatta legújabb, harmadik modelljét a Tesla. A villanyautókra szakosodott cégnek jelenleg ígéretei vannak, autója nem igen, a roadstert már nem gyártják (2500 fogyott belőle), négyajtós szedánjuk, a Model S talán idén, talán jövőre megvásárolható lesz. A Model X-et 2013-ra ígérik, mint a márka legnagyobb darabszámú modelljét. Ha elkészül, izgalmas alternatívát jelent majd.


A Model X szerkezetének 60 százaléka azonos a Model S-sel, így a fejlesztési költségek nagy része megspórolható volt. Tömege 10 százalékkal több, épp két tonna alatti. Ahogy a szedán, úgy a szabadidő-autó is háromféle akkumulátorcsomaggal rendelhető, 40, 60 és 85 kWh-s kivitelben, a hatótávolság ennek megfelelően változik 230-435 kilométer között. A telepeket a minél alacsonyabb súlypont érdekében a padlóba süllyesztették.

A Model X a formájához illően négykerék-hajtású, minden tengelyhez jut egy-egy villanymotor, amely közvetlenül pörgeti a kerekeket. Állítólag gyorsulásban lenyomja a Porsche 911-est, amely 4,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 60 mérföldes (96 km/óra) tempót, a Tesla gépének ehhez állítólag elég 4,4 másodperc is. Végsebességét nem árulták el, de a Model S 210-es tempóját alapul véve nagyjából 180-190 km/óra lehet.

Az autó formailag emlékeztet az S-re, különlegességét az adja, hogy míg az első ajtók hagyományosan nyílnak, addig hátul felfelé nyíló elemeket alkalmaznak. Az autóban hét ‘felnőtteknek megfelelő’ ülést találunk, de emellett jut valamennyi hely a csomagoknak is, hiszen nemcsak hátul, de kocsi orrában is kialakítottak egy csomagtartót.

Nem olcsó a Tesla Model X, az alapmodellért is elkérnek majd 50 000 dollárt (11 millió forint), de a legnagyobb akkumulátorral és extrákkal felszerelt kivitel ára 90 000 dollárra (20 millió forint) rúg.