“Akár már ma értékesíthetnénk a magyar gyártású B-osztályos Mercedeseket. Kecskemét csúcsminőséget gyárt, de be kell tartanunk a céges előírásokat. Folyik a tesztelés” – közölte Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője egy sajtóbeszélgetésen. Hozzátette: a kecskeméti gyárban már hetek óta készülnek a járművek.

Eddig már száznál is több személyautót készített el a gyár, amelyet hivatalosan március végén adnak át. A B-osztályos autók többségét Németországból érkezett tesztpilóták gyűrik a hazai utakon, eközben a Mercedes sztenderdjeinek megfelelő ellenőrzéseket végzik a kocsikon, egy részüket szét is szerelik. A típusból november óta ötször annyit rendeltek, mint az elődjéből.

A cég importőr részlege tavaly kiemelkedően jó évet zárt Magyarországon, 2011-ben 32 százalékkal több személyautót értékesítettek, mint egy évvel korábban. Ingo Fröhlich szerint arányaiban ilyen mértékű növekedés egyedül Kínában volt.

Március végén nyitják meg hivatalosan a gyárat, ahol már ma is több mint kétezren dolgoznak

Március végén nyitják meg hivatalosan a gyárat, ahol már ma is több mint kétezren dolgoznak

Március végén nyitják meg hivatalosan a gyárat, ahol már ma is több mint kétezren dolgoznak


El is férne az új Mercedes a hazai piacon az ügyvezető szerint, ugyanis a márka járműveinek az átlagéletkora 13,8 év idehaza. Ez fölötte van az itthon forgalomban lévő hárommillió személyautó amúgy is siralmas, bő 11 éves átlagkorának. Mercedesből mindössze 50 ezer fut a magyar utakon.

2012-ben nyolc új modellt (részben modellfrissítettet) mutat be a Mercedes világszerte az idén 60 éves SL luxusroadstertől a legendás G-osztályig. Utóbbi gyártásával kapcsolatban felmerült az elmúlt hetekben, hogy Ausztriából átkerülhet a gyártása Kecskemétre. “Ezzel kapcsolatban nem tudok friss információval szolgálni” – közölte Fröhlich a Vezess.hu kérdésére.

A kecskeméti gyár 800 millió eurós beruházással készül, amely a csoport rastatti gyárával – a Mercedes-Benz kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontjával – működik majd együtt. Nálunk a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyártanak majd.

Tavaly év végén már több mint 2000-en dolgoztak a gyárban, idén el akarják érni a 2500-as létszámot. Most elsősorban gyártási területekre keresnek munkatársakat, főleg Kecskemétről és tágabb környezetéből toboroznak.

Csúcsprofitot termelt a Daimler

6,029 milliárd eurós, rekord adózott eredményt jelentett csütörtökön a német Daimler autógyárcsoport. Ez 29 százalékkal több a 2010-es 4,674 milliárdnál. Az eredményt egyszeri tételek rontották: a francia Renault-ban és az orosz Kamazban lévő részesedések könyv szerinti értékének 110 millió eurós, illetve 32 millió eurós csökkentése miatt, mert a cégek részvényei jócskán visszaestek a tőzsdén. Ettől eltekintve az eredményességet kiválónak minősítették, sőt, az üzemi eredmény mind egyszeri tételekkel, mind anélkül szintén rekord szintű volt a csoport történetében.

Kiváló magyar terméknek mondják

Kiváló magyar terméknek mondják

Világszerte 2,1 millió személyautót és haszonjárművet értékesítettek, 11 százalékkal többet, mint 2010-ben. Minden piac remekül alakult, kivéve Nyugat-Európát. Ott még idén is gyengébb üzletmenetre számítanak.
   A bevétel 9 százalékkal 106,54 milliárd euróra gyarapodott 97,761 milliárdról, a valuta-árfolyamok változása nélkül 10 százalékkal nőtt volna a bevétel.