Az új B-Max a kategória legjobb fogyasztási értékét kínálja mind a dízel-, mind pedig a benzinmotoros járművek között, ígéri a Ford. Ám az autógyár a marketingszöveg mellé “bizonyítékot” is szolgáltat, Európában ritkán látott módon közli az ellenfelek adatait is. Az új kis egyterű idén kerül piacra.


Mint mondják, az új 1,0 literes EcoBoost 120 lóerős benzinmotorja 15 százalékkal gazdaságosabb vetélytársainál, s az 1,6 literes, TDCi 95 lóerős dízelváltozat fogyasztása és CO2-emissziója is alacsonyabb a konkurenciánál.

A fogyasztás csökkentését segíti a motorleállító rendszer, a vezetőtájékoztató rendszer, ami segít a lehető leggazdaságosabb vezetési stílus kialakításában, a fokozat-visszajelző, ami jelzi a fokozatváltás optimális pillanatát, vagy az intelligens regeneratív töltés, ami haladás közben a lehető leggazdaságosabb módon tölti az akkumulátort.

Az 1,6-os dízelmotorral szerelt B-MAX fogyasztása pedig 4,0 l/100 km, a piaci vetélytársak hasonló értékei 4,1-4,6 l/100 km. Az 1,0 literes benzinmotorral szerelt B-MAX fogyasztása pedig 4,9 l/100 km lesz, a konkurensek itt 5,7-6,4-es átlagot produkálnak.

MODELL

CO2 (g/Km)

FOGYASZTÁS (L/100 Km)

Ford B-MAX 1.0 EcoBoost S/S (120 LE)

114

4,9

Opel Meriva 1.4 ecoFLEX S/S (120 LE)

134

5,7

Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 (120 LE)

149

6,4

Renault Grand Modus 1.2 TCe 100 (103 LE)

139

6,0

MODELL

CO2 (g/Km)

FOGYASZTÁS (L/100 Km)

Ford B-MAX 1.6 TDCi

(95 LE)

104

4,0

Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX S/S (95 LE)

109

4,1

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 90 (92 LE)

119

4,6

Renault Grand Modus 1.5 dCi 90 eco2 (88 LE)

107

4,1

A Ford számításai szerint évi 15 000 kilométeres futásteljesítményt és 1,55 EUR/liter (455 forint) benzinárat alapul véve, a vegyes használathoz tartozó fogyasztási értékkel számolva a vásárlók éves szinten mintegy 100 000 forintot takaríthatnak meg a más márkákat vezető autósokhoz képest.

A vadonatúj B-MAX jövő hónapban mutatkozik be a Genfi Autószalonon és az autó európai forgalmazása még idén megkezdődik.