Kevesebb dízelautó fogyhat 2 Többnyire stagnáló újautó-értékesítési számok, kisebb változások a legnépszerűbb modellek toplistáján, valamint az év végén bejelentett törvényi változások jellemezték a 2011-es hazai gépjárműpiacot.

Tavaly a cégautó-vásárlások közel 73%-os aránnyal vették ki részüket az 56,5 ezer darabos személy- és kis-haszongépjármű értékesítésből, ami kétszázalékos emelkedést jelent 2010-hez képest – írja a LeasePlan Hungária Zrt. közleményében.

A hazai összesített személy- és kis-haszongépjármű értékesítési toplista élén a 2011-es évben is többé-kevésbé a korábban már megszokott márkákkal, első helyen a Forddal, másodikon a Volkswagennel, harmadikon az Opellal, negyediken a Renault-val és ötödiken a Škodával találkozhattunk. Épp a fent említett cégautós arányok miatt, ugyanez a sorrend alakult ki a csak a céges vásárlások vizsgálatánál is.

Hazánk vezető gépjármű- és flottaüzemeltetőjének adataiból az derül ki, hogy a legnépszerűbb modellek a Ford Focus, a Škoda Octavia, a Renault Megane és az Opel Astra voltak.

Ha a gyártók eladásait vizsgáljuk, akkor kicsit változik a 2011-es sorrend, hiszen a több márkát is egyesítő Volkswagen-, Renault-Nissan- és General Motors-csoport is több járművet adott el tavaly, mint a Ford-csoport. A tavaly értékesített autók több mint  20%-a a VW-csoport, 15%-a pedig a Renault-Nissan-csoport márkái közül került ki.

A LeasePlan adatai szerint a 2011-ben forgalomba helyezett flottaautók 80%-a dízelüzemű volt, ami közel 10%-os emelkedést jelent 2010-hez képest.

A szeptemberben bejelentett adóváltozás, amely a jövedéki adó emelésével kevésbé vonzóvá tette a gázolaj üzemanyagot, a beszerzések területén tavaly nem igazán éreztette még hatását. A gázolaj áremelkedése miatt azonban a 2012-es évben a dízelautók dominanciájának visszaesését várják a szakemberek.

Az év végén elfogadott adótörvény-módosítások és a lakosság vásárlóerejének csökkenése várhatóan tovább növeli a céges újautó-forgalombahelyezések dominanciáját a magánvásárlásokkal szemben.