Az Audi szerdán bejelentette, hogy kínai eladásai – Hongkongot is beleértve – 28 százalékkal nőttek az idei év első félévben, de jelentős bővülésről számolt be a BMW és az amerikai GM is.


Az Audi az első hat hónapban 140 699 autót adott el, ami azt jelenti, hogy a 280 ezres év végi célszámot teljesíteni fogják – derül ki a cég közleményéből. Júniusban Kínában 27 658 Audit értékesítettek, többet, mint az idén bármely előző hónapban. Kína az Audi legnagyobb piaca. Az import személygépkocsik számát tekintve a cég szintén új rekordot állított be: január és június között 25 734 import Audit értékesítettek, 76 százalékkal többet, mint az elmúlt év azonos időszakában.

Az északkelet-kínai Csangcsunban gyártott modellekből, így az Audi A4L-ből, az Audi A6L-ből és az Audi Q5-ösből a hat hónap során közel 113 400 fogyott; az emelkedés éves mértéke 21 százalék.

A BMW ugyancsak közzétette első féléves kínai eladásainak statisztikáját, amiből kiderül, hogy a müncheni vállalat 121 614 autó eladásával az első félévben 61 százalékkal többet adott el, mint 2010 ugyanazon időszakában. Júniusban a 21 158 darabos értékesítéssel 41 százalékos növekedést mutattak ki éves szinten.

Az eladott autók számát tekintve a bajor gyár a világ legnagyobb prémium kategóriás autógyártója, amely a BMW márka mellett a MINI-t és Rolls-Royce-t is forgalmazza.

Az amerikai General Motors kínai vegyesvállalata, a Shanghai GM, amelyet az ország első számú autógyáraként tartanak számon, júniusban 104 472 darab autót adott el. A kínaiak júniusban több mint 54 ezer Buickot, 47 600 Chevrolet-t vásároltak és 2700-nál több Cadillac is elkelt.

A legnagyobb keresletnövekedést épp a Cadillac eladásai mutatják: az első hat hónapban 14 ezret meghaladó számban fogyott, ami 88 százalékos éves piaci bővülés jelent. A Buick és a Chevrolet ugyanez idő alatt 28, illetve 25 százalékkal teljesített jobban a tavalyi év azonos időszakánál.

A Shanghai GM-nek az idén 1,15 millió darabos éves eladási terve van. Tavaly 1,04 millió autójuk talált gazdára Kínában. Sajtójelentések szerint még az idén több új modell bevezetésére készülnek, amitől az eladások számának még nagyobb arányú növekedését várják.

A kínai piac elemzői korábban a kereslet nagyobb arányú visszaesését jósolták, elsősorban azért, mert a korábbi, fogyasztást serkentő intézkedések már érvényüket vesztették. Szakemberek szerint részben e támogatások hiánya, részben a különböző nagyvárosi értékesítési korlátozások miatt valóban tapasztalható visszaesés, de ez elsősorban a kínai gyártókat érinti kedvezőtlenül.

Forrás: MTI