A BMW tavaly jelentette be, hogy nagyobb motorjai mellé a jövőben robogókat is fejleszt, miközben a szintén hozzá tartozó MINI márkanév alatt pedig bemutatott egy elektromos hajtású robogótanulmányt. A bajorok most kombinálták a két vonalat, így született meg a BMW E-Scooter, ami egy elektromos robogótanulmány.


Az E-Scooter a nagyvárosok közlekedési eszköze, ahol egyre kevesebb a hely, egyre sűrűbb a forgalom, így újfajta jármű kell az egyéni utazásokhoz. A BMW közlése szerint míg a jelenleg kapható elektromos robogók szerény menetteljesítményeik és csekély hatótávolságuk miatt szinte csak városon belüli használatra alkalmasak, addig a BMW E-gépe lényegesen nagyobb mozgásszabadságot biztosít a felhasználóknak.

Akkumulátorának egyszeri feltöltésével több mint 100 kilométert tud megtenni hétköznapi forgalmi körülmények között, a töltés maximum 3 órát vesz igénybe 230 V-os hálózatról. Motorfék üzemben, lassításkor felszabaduló energia visszatáplálódik az akkumulátorába, használattól függően 10-20 százalékkal megnövelve a hatótávolságot.

A villanymotor teljesítményét nem közölték, csak annyit, hogy az E-Scooter könnyedén lépést tud tartani napjaink 600 köbcentiméteres maxirobogóival a városi forgalom szempontjából nagy jelentőséggel bíró 0-60 km/óra sebességtartományban. Illetve azt mondják, kellően erős és gyors ahhoz, hogy gond nélkül lehessen előzni vele két személlyel is.

Érdekesség, hogy a hagyományos robogóktól eltérően a tanulmánynak nincs főváza. Ehelyett az alumínium akkumulátorház szolgál benne teherviselő elemként. Ehhez kapcsolódik a kormánynyak, a hátsó váz, valamint a közvetlen felfogatású, fekvő helyzetű rugóstaggal párosított lengővilla a bal oldalon.

Egyelőre nem tudni, hogy mikorra is valósulhat meg a BMW elektromos robogója, de nem lehet ez olyan távol, ha a karosszéria-idomokat csak álcázva láthatjuk.