A vártnál egy ével korábban, már 2014-től megkezdi a Daimler a hidrogénüzemű, üzemanyagcellás gépjárművek sorozatgyártását – jelentette be szerdán este az igazgatóság elnöke.

170 a végsebessége

170 a végsebessége


A Kecskeméten Mercedes autógyárat létesítő stuttgarti vállalat egyelőre kis szériában gyárt hidrogén üzemű járműveket, és összesen 200 elkészítését tervezi. Az első példányokat már leszállították a német, amerikai és norvég megrendelőknek.

Folyamatban van az üzemanyagtöltő állomások kiépítése is. Jelenleg 30 ilyen töltőállomás található Németországban, szakértők szerint a széleskörű ellátáshoz ezer ilyen létesítményre lenne szükség. Egy kút kiépítése egymillió euróba kerül a Daimler számításai szerint. A világon jelenleg 200 hidrogéntöltő állomás található.

Akár egy normál tankolás, 3 percig tart

Akár egy normál tankolás, 3 percig tart


A technológiát hirdetendő a Mercedes három üzemanyagcellás B-osztályt indított világkörüli útra februárban útnak. A járművek 30 000 kilométert tesznek majd meg, miközben 14 országot érintenek négy kontinensen, majd visszatérnek Stuttgartba, oda, ahonnan indultak.

Az itt szerzett tapasztalatokat is hasznosítják majd a járművek továbbfejlesztésénél, amelyek a – töltést leszámítva – már most is használhatóak a hétköznapokban. Az energiát üzemanyagcella biztosítja, míg a hajtásról villanymotor gondoskodik. Az elektromos motor teljesítménye 136 lóerő, maximális nyomatéka 290 Nm. Nagyjából úgy megy, akár egy 2,0 literes benzinmotorral szerelt kocsi, energiafelhasználása viszont 3,3 liter gázolajnak felel meg. A jármű csúcssebessége 170 km/óra. 385 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel, és -25 fokos hőmérsékletig képes üzemelni.

Ahogy a hibrid modelleknél úgy itt is alkalmaznak lítiumion akkumulátort, amely 35 kW-os teljesítménnyel képes támogatni a rendszert, fékezéskor az autó a mozgási energiát árammá átalakítva tölti a telepeket.