A Daimler arra készül, hogy 2015-től már meg tudja kezdeni a mintegy 400 kilométer hatótávú hidrogénüzemű, üzemanyagcellás gépjárművek sorozatgyártását kereskedelmi tételekben.

Kuplungolni nem kell, csak fék és gáz

Kuplungolni nem kell, csak fék és gáz

Kuplungolni nem kell, csak fék és gáz


“A technológia már rendelkezésre áll” – mondta Thomas Weber kutatási igazgató a Börsen-Zeitung lapnak. A B-osztályú Mercedes autók folyamatban lévő világ körüli útja is bizonyítja a technológia kereskedelmi hasznosításra kiforrott mivoltát.

A technológia gyakorlati alkalmazásához azonban még ki kell építeni a megfelelő infrastruktúrát az üzemanyagtöltő állomások szükséges berendezésekkel való ellátásával. Németországban Thomas Weber szerint elegendő lenne ezer benzinkutat ellátni hidrogéntankolási lehetőséggel. Jelenleg még csak harminc ilyen benzinkút üzemel Németországban.

A Daimler egyelőre kis szériában gyárt hidrogénüzemű járműveket, és összesen 200 darab elkészítését tervezi. Az első példányokat már leszállították a német, amerikai és norvég megrendelőknek. A mindennapi használatra való alkalmasság felmérésére jelenleg három ilyen autó világ körüli úton van.

Az autók jelenleg Kínában tartanak és hazaérkezésük júniusra várható. Az akcióval a stuttgartiak a hidrogénüzemanyag-töltő állomások globális hálózatának létesítésének szükségességét kívánják tudatosítani a közvéleményben. Az üzemanyagcellás B-osztályos Mercik motorja 136 lóerős, úgy megy, mint hagyományos társai. Álló helyzetből 11,4 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/óra sebességre. A végsebessége 170 kilométer/óra. Üzemeltetési költsége viszont harmadannyi, 18 forintból tehető meg vele egy kilométer.

Az üzemanyagcella hidrogén és oxigén egyesítésekor felszabaduló vegyi kötési energiát alakítja át elektromos energiává. Kialakítását tekintve az üzemanyagcella hasonlít a hagyományos akkumulátorokhoz. A technológia lehetséges alkalmazási területe a lakásfűtéstől kezdve egészen járművek meghajtásáig terjed. Az üzemanyagként szolgáló hidrogén előállítása azonban energiaigényes folyamat.

Forrás: MTI