A Toyota megbízásából két prototípust épít a Tesla. A Toyota RAV4 és a Lexus RX modellekbe szerel elektromos hajtásláncot az amerikai vállalat, amely Roadster néven már forgalmazza saját villanyautóját.

Túl nagy a Tesla akkumulátora

Túl nagy a Tesla akkumulátora

Túl nagy a Tesla akkumulátora


Még májusban vásárolt részesedést a japán autógyár az amerikaiban 50 millió dollárért, hogy együttműködjenek az amerikai piacra szánt elektromos autók fejlesztésére és gyártására. Az új autókat Kaliforniában gyártják majd és előreláthatólag 2012-ben kezdik meg értékesítésüket.

Eredetileg a Corollát szerette volna elektromos hajtáslánccal felszerelni a Toyota, de a Tesla akkumulátora túl nagy és nem fért el. A Tesla úgy véli, a prototípusok képesek lesznek hozni a hagyományos modellek gyorsulási értékeit. A Toyota célja, hogy végül a sorozatgyártású autó ára ne haladja meg a 40 000 dollárt, ami egy Lexus GS árának megfelelő az USA-ban, illetve a jármű hatótávolságának el kell érnie a 240 km-t.

Nem csak a Teslával dolgozik együtt a villanyautók fejlesztésén a Toyota, de Japánban a Panasonickal is együttműködnek. Hazájukban főként a nikkel-metál-hibrid akkumulátorokon dolgoznak, míg Amerikában lítiumion telepeket fejlesztenek.