Sokféle újdonsággal készül az őszre a BMW. Akkortól az új Ötös sorozat már négykerék-hajtással is elérhetővé válik. Az elektromosan vezérelt intelligens összkerékhajtás, amely alaphelyzetben 40:60 arányban osztja meg a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, az 550i modellhez lesz elsőként választható.  

Az Ötös különleges változata, az 5 GT is gyarapodik az összkerékhajtással. Persze ott nem teljesen újdonság ez, az 530d-ből és az 550i-ből már volt ilyen variáns. Ezekhez csatlakoznak most az 535i és az 535d xDrive változatok.

A 740d már összkerék-hajtással is elérhető

A 740d már összkerék-hajtással is elérhető

A 740d már összkerékhajtással is elérhető


Nem akar lemaradni a Hetes sem. Bár létezett a zászlóshajóból is négykerék-hajtással felvértezett kivitel, de dízelmotorral nem lehetett párosítani a jobb tapadást biztosító technikát. A 740d-nek hívott, de igazából 3,0 literes, duplaturbós dízelmotorral azonban megnyílik a lehetőség. A 306 lóerős motorral így is csak 7 litert fogyaszt átlagosan a luxusautó.  

Nemcsak új hajtással, de új motorokkal is bővül az Ötös sorozat. Bemutatkozik az új 535d, amelyben a 3,0 literes duplaturbós motor 300 lóerőt teljesít. A limuzinban, a kombiban is elérhető lesz, de a puttonyos variáns ezen túlmenően további motorokat is megkap. Így 2010 őszétől újra lesz 525d, illetve 528i Touring, a 3,0 literes dízelmotor 204 lóerős, a 3,0 literes benzines pedig 258 lóerőt teljesít.  

A 116d teljesíti az EU5-ös normát

A 116d teljesíti az EU5-ös normát

A 116d teljesíti az EU5-ös normát


Bár az M5 szupersportolóra még várni kell, látványra már lehet sportosabb az Ötös, az M GmbH ugyanis elkészítette a sportcsomagot a kocsihoz. A csomagban egyedi lökhárítók, 18 colos keréktárcsák (19 col opcióban), sportfutómű, illetve a szedán esetében kis hátsó szárny is szerepel. Az utastérbe sportülések, M-es kormány, váltókar, taposólemez kerül, a díszítésről egyedi kárpitok és alumíniumbetétek gondoskodnak.  

Ősztől továbbfejlesztett motor kerül az Egyes sorozat belépőmodelljébe. A 2,0 literes motorral szerelt 116d ezentúl megfelel az EU5-ös emissziós normáknak. A 115 lóerős motorral 4,5 litert fogyaszt a BMW legkisebb modellje.
Van újdonság az X1 számára is, ott az úgynevezett xDrive23d már nemcsak automatával, de hatfokozatú manuális sebességváltóval is elérhető. Ezzel sincs vége az újdonságoknak, a Z4-hez, a Hármas sorozatokhoz egyedi csomagokat dolgozott ki a bajor gyártó.