Bár március elején bemutatkozott a BMW Ötös sorozatának hatodik generációja, a korábbi sportváltozat továbbra is gyártásban maradt. A 2005-ben bemutatott M5 most búcsúzik. Összesen 20 548 darab készült belőle, ami minden korábbi M5 generációnál nagyobb darabszámot jelent. A két generációval korábbihoz hasonlóan ebből is készült kombi, ami igazi unikum, hiszen mindössze 1025-öt rendeltek belőle.

Négy generáció készült eddig

Négy generáció készült eddig

Négy generáció készült eddig


A negyedik generációs M5 a BMW Forma-1-es szereplésének utcai reinkarnációja, hiszen épp a sportban használt V10-es motor miatt tervezett az M GmbH is hasonló szerkezetet az utcai autó számára. A magas fordulatszámra tervezett 5,0 literes motor maximális teljesítménye 507 lóerő 7750-es fordulatszám mellett. Ezt három fokozatban lehetett előcsalogatni, hiszen alapállapotban 400, sportmódban 500 lóerős a motor, majd Sport+ módban ad ki magából mindent. Maximális nyomatéka 520 Nm, amit hétfokozatú szekvenciális váltó visz a hátsó kerekekhez. A váltóba rajtautomatikát is építettek.

A különleges motor 2005-ben és 2006-ban az Év Motorja díjat is elnyerte, illetve ugyanekkor és további két évben a 4,0 liter feletti kategóriában is a legjobbnak szavazta meg a nemzetközi zsűri.

5,0 literes V10, 507 lóerővel

5,0 literes V10, 507 lóerővel

5,0 literes V10, 507 lóerővel


Nem véglegesen búcsúzik a típus, a jövőben is készül M5, ám az már egy más vonal lesz. Az eddig minden M5-öst jellemző szívómotor helyett az X5 M-ben már bevezetett 4,4-es turbómotor kerül az autóba. Persze kétségeink ne legyenek, az új autó bizonyosan gyorsabb lesz elődjénél és hozza azokat a mutatókat, amelyek egy M5-östől elvárhatók, jelesül a kiemelkedő kanyarsebesség és az elképesztő vezetési élmény.