Komolyabb kezelésen van túl a Mercedes-Benz CL. Nem elégedtek meg a tervezők a lökhárító átrajzolásával, az autó teljesen új orral büszkélkedhet. Ebben szerepel a lámpák, a hűtőmaszk, a lökhárító és a motorháztető cseréje is. Hátul az új lámpák jelzik, hogy ez a 2011-es modell.


A fényszórók szériában bi-xenon kivitelűek, kanyarlámpaként is működnek, de alkalmazkodnak a forgalomhoz is. Természetesen nem maradnak el a LED-es nappali menetfény fénycsíkjai sem, a Mercedes ebből a lökhárítóba és a fényszórókba is szerelt az új CL esetében.  

Az utastérben elsősorban a felhasznált anyagok bővülése jelent újdonságot, de például a kormány új formát kap. A hifi, a navigáció a korábbinál komolyabb.

Érdemes azonban a karosszéria alá is bekukkantani, ott is akad újdonság. Teljesen új az 500-as jelzésű motor. A 4663 köbcentis V8-as teljesítménye 435 lóerő, ami 12 százalékkal nagyobb, miközben a hengerűrtartalom 0,8 literrel csökkent. A magyarázat persze elég kézenfekvő, a korábbi szívó kialakítás helyett az új motor turbós, ennek köszönhető, hogy a nyomaték 530-ról 700 Nm-re kúszott fel.

Megújult a Mercedes luxuskupéja 3


Ezzel a CL500 fél másodperccel hamarabb, 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra elektronikusan korlátozva. Ehhez képest a fogyasztása 23 százalékkal csökkent, most átlagosan 9,5 liter száz kilométerre vetítve.

A kocsihoz BlueEFFICIENCY csomag is készült, amelyben a csökkentett gördülési ellenállású abroncsok mellett start&stop rendszer is szerepel, miközben a klíma kompresszor, az aktív karosszériastabilizáló rendszer, a generátor az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében módosított változatban kerül a kocsiba.  

Nem változott viszont a CL600 kialakítása. Az 5,5 literes, V12-es motor továbbra is 517 lóerős, ugyanakkor a módosításoknak köszönhetően már teljesíti az Euro5-ös emissziós normákat. 4,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra, végsebessége 250 km/óra.

Megújult a Mercedes luxuskupéja 4


Egyelőre csak a hagyományos modellekről számolt be a Mercedes, de az AMG-modellek érkezésére sem kell sokat várni.  

Nem hiányoznak a megújult CL-ből az elsőrangú kényelmi és biztonságtechnikai megoldások sem. Kamerákkal és radarokkal felszerelt gondolkodó autót kap a pénzéért az ügyfél. A most bemutatkozó aktív sávtartó nemcsak a kormány rezegtetésével jelez a vezetőnek, ha elhagyná a sávot, de szükség esetén a fékek használatával igyekszik irányban tartani a kocsit.

A holttérfigyelő a visszapillantókban látható jelzőfény villantásával jelzi, ha túl veszélyes lenne az adott pillanatban sávot váltani, ám ha a vezető nem hallgat az okos szóra és továbbra is áttérne a másik sávba, a CL igyekszik megakadályozni a balesetet és az adott oldali fékek használatával igyekszik jobb belátásra bírni a sofőrt.   

Megújult a Mercedes luxuskupéja 5


Nem hiányzik az éjjellátó infrakamera sem, amely immár hangsúlyosabban jelzi az embereket, míg a környezetet visszafogottabban. Ugyanakkor a megállásra is képes távolság- és sebességtartó tempomat radarja is módosult.

További újdonság a sebességkorlátozó táblákat felismerő rendszer, amely ezután a műszerfalon jelzi az adott szakaszra érvényes tempót. A már ismert Pre-safe rendszer a ráfutásos balesetek esetén óvja az utasokat, ha a vezető nem lassít, miközben előtte jóval lassabb, álló autó van, előbb jelez, majd végső esetben maga lassít, hogy csökkentse a becsapódás tempóját.  

Ezeken túlmenően immár egy elalvásfigyelő rendszer is szerepel a CL-ben. Míg korábban a kormány mozgásából következtetett a rendszer a vezető szundikálására, addig az új rendszer a szemét figyeli.