Bár tavaly ősszel szinte minden részletet elárult új autójáról a McLaren, az MP4-12C hivatalos leleplezésére tegnap került sor. Az eseményről természetesen nem hiányzott a McLaren Forma-1-es csapat két világbajnoka, Lewis Hamilton és Jenson Button sem.

Azt már eddig is tudtuk, hogy a teljesen saját fejlesztésű, kétüléses sportkocsiba a McLaren saját 3,8-as, V8-as motorja kerül. A 600 lóerős, szárazkarteres olajzású a motorhoz szintén házon belül készülő hétfokozatú, duplakuplungos félautomata sebességváltó kapcsolódik. 


Továbbra sincsenek azonban hivatalos menetdinamikai adatai a 12C-nek. Annyit azért elárultak az újságíróknak, hogy az eddigi tesztek nyomán 3 másodperc alatti 0-100 km/órás sprintidőt és 320 km/órás végsebességet várnak. A végleges adatok várhatóan év végén kerülnek nyilvánosságra, miután a jelenleg már gyártás alatt álló 26 darab előszériás autóval véglegessé teszik a modell specifikációját.

Mint a bemutatón kiderült, a McLaren az autó fejlesztésének kezdetével egy időben, nagyjából 2007-ben kezdte kidolgozni a jármű gyártástechnológiáját. Az eddig a McLarennél készült SLR 800-900 munkaóra alatt állt össze, a 12C esetében ezt 100 órára rövidítették, annak ellenére, hogy jelentős mértékben kézi gyártásról van szó. 


A középmotoros sportkocsi 17 féle külső színnel készül és számos belső kárpit közül lehet válogatni az ülések, az ajtók és a műszerfal díszítéséhez. Az alapszínek az ezüst, a kék és fehér, ehhez jön nyolc speciális szín, mint a McLaren-narancssárga vagy a brit versenyzöld, ugyanakkor hat “elite” fényezés is elérhető, közöttük a képeken is látható Volcano. 

Ezen túlmenően a visszapillantók, a diffúzor, az orrspoiler és a tető megrendelhető karbonból és kérhető az autó versenypályára alkalmasa abroncsokkal is. Az utastérbe az elektromos, fűthető sportülés helyére kérhető, manuális, de jóval könnyebb versenyülés is.

A McLaren tervei szerint az MP4-12C 30-40 százalékát Nagy-Britanniában és Európában értékesítik, 30-40 százalék megy az USA-ba, 10-20% a Közel-Keletre és Dél-Afrikába és ugyanennyi a Távol-Keletre. Tehát az autó jobb- és balkormányos kivitelben is elérhető lesz. 



Az árát továbbra sem hozták nyilvánosságra, csupán annyit, hogy a Ferrari 458, a Lamborghini Gallardo és társai által meghatározott 125-175 000 eurós szegmensben vetik be. Az első autók egy év múlva kerülnek gazdáikhoz Európában. 

Azt is nyilvánvalóvá tették a bemutatón, hogy az autó nem marad egyke, máris két újabb modell fejlesztése folyik, amelyek szintén sportkocsik lesznek. Bár többet nem árultak el, nem kell nagyon okosnak lenni ahhoz, hogy sejtsük, az egyik a 12C nyitható tetős változata lesz, hiszen az autó ellenfeleinek is van ilyen kivitele. 

Nézze meg a bemutató, a gyártás és az autó képeit a <u>GALÉRIÁBAN</u> vagy videón, amint Hamilton és Button besegít az autó fejlesztésébe.

[##vezess_video:xrzctk##]