Mint ahogy arról már korábban beszámoltunk az idei évtől új dízelmotor kerül a Ford Kuga, Mondeo, S-MAX és Galaxy modelljeibe. A korábbi 2,0 literes motort leváltó, hengerűrtartalmában ugyanekkora motor háromféle 115, 140 és 163 lóerős teljesítménnyel kapható.

A motorokban csökkentett örvénylésű égésteret és alacsonyabb sűrítési arányt alkalmaznak, miközben nagyobb nyomáson dolgozó üzemanyag-befecskendezést és kisebb méretű és tehetetlenségű, változó geometriájú turbókat vetnek be.

Erősebb és kevesebbet fogyaszt

Erősebb és kevesebbet fogyaszt

Erősebb és kevesebbet fogyaszt


Ezek az újítások azonban nem csak a 2,0 literes motort jellemzik, de a szintén felfrissített 1,6 literes változatot is. Az új, 1,6 TDCi dízelmotor kétféle teljesítménnyel rendelhető meg az új C-MAX-hoz és Grand C-MAX-hoz, illetve később az új generációs Focushoz: 95 vagy 115 lóerővel. Emellett az idei évtől bekerül a 2010-es Mondeóba is.

A hatékonyabb égési rendszerek révén a motorok már megfelelnek a szigorúbb, Euro 5-ös emissziós normának is, ugyanakkor kevesebbet fogyasztanak. Modelltől függően a CO2-emisszió az előző 1,6 literes TDCi motorhoz képest nagyjából 6 százalékkal csökkent.