Egy gépkocsi üzemeltetési költségei között jellemzően az első helyen szerepelnek az üzemanyag-beszerzésre fordított kiadások. Egy évvel ezelőtt a benzin átlagára 255, a gázolajé 250 forint volt, ma átlagosan 330, illetve 303 forintért tankolhatunk, és az előrejelzések szerint nyáron akár 350 forintos benzinnel is számolni kell. Logikusnak tűnő lépés, hogy a cégek ezt a költségelemet szigorúbb ellenőrzés alá vetik.

Mint a KBC Autolease közleményéből kiderül, az ügyfélkörénél részben a gazdasági válság, részben a növekvő üzemanyagárak miatt jelentősen megnőtt az autóhasználat korlátozása.

“Ügyfeleink a kilométer-korlátozások mellett kevésbé drasztikus és hosszabb távon is költségcsökkentést eredményező lépéseket tesznek: alaposabban átgondolják, milyen autótípusokat szerezzenek be, és élnek a központi üzemanyag-beszerzés, a benzinkártya adta lehetőségekkel” – mondja Zs. Nagy István, a KBC Autolease üzletág igazgatója.

A kisebb motorok kerülnek előtérbe

A kisebb motorok kerülnek előtérbe

A kisebb motorok kerülnek előtérbe


A céges autókhoz a vállalkozások jellemzően az üzemanyagkártya szolgáltatást is igénybe veszik. Ez több ponton is megtakarítást jelenthet számukra. Egyrészt a flottakezelő cégek a benzinkúthálózatokkal kötött megállapodásaik révén olcsóbban juthatnak az üzemanyaghoz.

Másrészt az üzemanyagköltség később jelenik meg a számlájukon, hiszen mind az üzemanyag-társaságok, mind a flottakezelők utólag számlázzák ezeket a tételeket, és ez bizonyos időszakokban likviditási szempontból is komoly előnyt jelenthet.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a benzinkártyákhoz kapcsolódó, havi szinten elkészített üzemanyagriportok segíthetnek a túlfogyasztások kiszűrésében.

Megfigyelhető az a tendencia is, hogy a vállalkozások növekvő érdeklődést mutatnak a kisebb fogyasztású járművek iránt. A vállalati autók körében korábban népszerű, 1,6 literes benzines helyett ma már gyakori, hogy az 1300-1400 köbceti hengerűrtartalmú autókra is ajánlatot kérnek a céges autópark összeállításakor.