Az idei Genfi Autószalonon is szűkre szabta a Galibier láthatóságát a Bugatti. A négyajtós modellt eredetileg még tavaly mutatták meg néhány kiemelt ügyfélnek és Bugatti-tulajdonosnak, majd közreadtak pár képet a kocsiról. Idén a Volkswagen-csoport estélyén újra feltűnt a korábbi kék helyett immár fekete színben pompázó luxusautó.

A vezess.hu is ott volt az eseményen, így közelről szemügyre vehettük, de az autógyár ezúttal is gondolt  a kimaradókra, ezét újabb fotókat közölt a nevét  a Tour de France-on is szereplő, alpoki hágóról öröklő járműről.


Bár hivatalosan csak koncepcióautónak nevezik, amely arra született, hogy felmérje a vevői igényeket egy négyajtós, négyüléses Bugatti tekintetében, ám könnyen elképzelhető, hogy a sorozatgyártású modell – amelyre a VW-csoport vezetése áldását adta – szinte ugyanilyen lesz.

Műszaki részletekről nem sokat tudni, az biztos, hogy a tanulmányba Veyronból származó 8000-es motor került, ugyanúgy összkerékhajtással társítva. Wolfgang Schreiber a cég műszaki vezetője annyit azért elárult, az a céljuk, hogy a Galibier legyen a világ legerősebb, legjobban gyorsuló és leggyorsabb szedánja. Emellett utalt rá, hogy nagyjából 800 lóerős teljesítményű lehet a motor.

A Veyronnál használt négy turbó helyett ezúttal két kompreszort társítottak a motorhoz, vélhetően azért, hogy a szedánhoz jobban illő alsó fordulaton jelentkező egyenletes nyomatékot biztosítsák. A váltó is új, a hétfokozatú duplakuplungos helyett hagyományos, nyolcfokozatú automata kerül a gépbe.


Nemcsak új motor kifejlesztésének elhagyásával spórolna a cég, de a hírek szerint a szintén méregdrága padlólemezből sem készülne új. No nem a középmotoros Veyronét alakítanák át, hanem egy az egyben átvennék a Bentley Mulsanne-től, hiszen a brit márka is a Volkswagené

A várhatóan – a Veryro gyártásnak 2012-es kifutása után- 2013-ban érkező Galibier persze nemcsak műszaki megoldásaival kerül a csúcsra, de az ára sem lesz hétköznapi, 1 millió euróról, azaz a jelenlegi kedvező árfolyam mellett is 263 millió forintról hallani. Ez az ár a megcélzott vevőrétegnek még kedvezőnek is mondható, hiszen a Veyron egyes modelljeiért mostanság 1,4-1,7 millió eurót számláz a Bugatti.