Az autóvásárlást hagyományosan férfias témának tartják, ám a nők társadalmi szerepének változása az általuk képviselt megnövekedett vásárlóerő révén meglepő eredményt hozott a Ford legújabb tanulmánya.

E szerint Amerikában az újautó-vásárlók 45-50%-a nő, s a férfi vásárlók 80%-ának esetében is befolyással vannak azok döntésére. A nők 65%-a maga viszi az autóját a szervizbe, így a teljes autóipari forgalomból mintegy 85 milliárd dollárt képviselnek.

85 milliárdot képviselnek a nők

85 milliárdot képviselnek a nők


A régi idők Ford-hirdetései még úgy próbálták megszólítani a technológiai újításoktól, bonyolult szerkezetektől vélt módon idegenkedő nőket, hogy olyan egyszerű autókat igyekeztek bemutatni, amelyet még ők is tudtak használni. A ma nője jóllehet továbbra is értékeli a praktikumot és egyszerűséget, erős, magabiztos és gondoskodik magáról: amellett, hogy szívesebben használja az autója nyújtotta legújabb technológiai és multimédiás lehetőségeket, mint férfitársai, az általa választott autóban az önkifejezés egyik eszközét is látja.

A felmérés szerint a defekttűrő abroncsok (57%), az esőérzékelő ablaktörlő (44%), a tolatóradar, a parkolásasszisztens (32%), illetve az abroncsnyomás-figyelő rendszer (18%) azok a kiegészítők, amelyeket a női vevők leginkább elvárnak leendő új autójuktól.

Kedvencük a defekttűrő abroncs

Kedvencük a defekttűrő abroncs


Mindkét nem által fontosnak tartott elvárások: az alacsony fogyasztás, a kellemes vezethetőség és a biztonság. Ám míg egy nő így fogalmaz: “Nem akarok valahol lerobbanni és ott ragadni”, addig a férfi azt mondja: “Nem akarok órákat a szervizben tölteni.”

A nők és férfiak egyaránt értékelik a teljesítményt és jó kezelhetőséget, ám míg egy tipikus nő ezt azért teszi, mert segíthet elkerülni egy vészhelyzetet, a tipikus férfi autójának kanyarodás közben történő viselkedését méltatná: gyakorlatilag ugyanazt a helyzetet közelítik meg másként, ám autójuktól ugyanazt a viselkedést várják.

A női önkifejezés eszköze az autó

A női önkifejezés eszköze az autó


Akadnak természetesen olyan területek is, ahol inkább tetten érhető a női és férfi vásárló közötti különbség: a nők inkább észreveszik az apró részleteket, mint a melegebb beltéri színek és az anyagok tapintása, így gyakrabban hajlandóak költeni az ilyen akár optikai (például a Ford belső Individual csomagjai) vagy kényelmi szempontból (kormányfűtés, ülésfűtés, extra tárolórekesz) kedves extrákra.