Hasonlóan a Murcielagóhoz a Gallardóból is készít Super Veloce, azaz szupergyors változatot a Lamborghini. Az elv itt is ugyanaz lesz: kisebb tömeg nagyobb teljesítménnyel párosítva. Várhatóan januárban mutatják meg a kiemelt vevőknek egy privát partin, majd márciusban kiállítják Genfben.
Még 2007-ben mutatta be a Gallardo könnyített változatát, a Superleggerát a Lamborghini, ám a Gallardo ráncfelvarrásával egy időben, 2008-ban leállította a típus gyártását. Most visszatér, csak más néven.
Az új Super Velocébe a normál Gallardónál 10 lóerővel erősebb, 570 lóerős motor kerül, ám az igazi előnyt a fogyókúra jelenti. A szénszálas műanyag erőteljes alkalmazásával közel 100 kilót dob le a sportkocsi. A kissé áthangolt sebességváltóval karöltve nagyjából 3,5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órára, végsebessége pedig 330 km/óra feletti lesz. A kocsit számos új spoilerrel is felszerelik, amelyek jelentősen növelik a karosszériára ható leszorítóerőt.
Ahogy a Gallardo LP570-4 Super Veloce neve elárulja a járműben továbbra is négykerék-hajtás szerepel majd. Nem úgy a Gallardo 560-2-ben. A 2010 őszén érkező járgány az idén nyáron bemutatott 550-2 Valentino Balboni modell nyomában érkezik. A gyár legendás tesztpilótájáról elnevezett különlegesség hosszú ideje az első Lamborghini, amely tisztán hátsókerék-hajtású.
A Balboni modellből mindössze 250 darab készül, de a gyár nem kívánja eldobni a kifejlesztett technikát, helyette egy újabb sorozatot készít, új néven. Motorja nem 550, hanem 560 lóerős lesz. A különlegességet természetesen kissé módosított karosszériába rejtik majd.





