Két éve tudjuk, hogy Crossman néven szabadidő-autót kíván piacra dobni a MINI, ezzel négytagúvá bővítve a háromajtós MINI-ből, a Clubmanből és a Cabriolet-ből álló kínálatát.
2008-ban már láttunk egy tanulmányt arról, milyennek képzeljük el a hamarosan piacra kerülő autót, most itt egy újabb. A Beachcomber Concept hivatalosan jövő januárban a Detroit Auto Show-n áll a nagyközönség elé.
A jármű az 1964-es Mini Moke szellemi örököse, már ami a strandautós jelleget illeti, de azzal ellentétben az új tanulmány nem egy aprócska minimálautó, hanem egy luxussportoló, hegymászáshoz, szörfözéshez stb.
Azonnal látható, hogy az autó az eddigi MINI-k rokona, de különbözik is azoktól, nem erőltetik rá például az egyen arcot, a kerek fényszórókkal. Ez egyben jó, de reméljük, a normál MINI-nél megmarad, mert azért az a változat jobban néz ki.
Hasonlóan az őshöz, a Beachcombernek sincsen ajtaja, illetve teteje, de mindkét helyre készítettek ezeket pótló kiegészítő elemeket, hiszen azt mégsem lehet garantálni, hogy soha ne essen. Bár az sem lenne gond, tekintve, hogy a járgány négyszemélyes utastere vízálló, tisztántartása egyszerű, elég egy gőzborotva. A biztonság kedvéért persze a tető merevítő részei megmaradtak, de azokat különösen könnyű anyagból gyártották, hogy a súlypont alacsonyan maradjon.
Belül a jelenlegi MINI-k köszönnek vissza, az ülések és a műszerfal is szinte ugyanolyan. Megvan a méretes középső óra is, de az nem csak egy analóg kilométeróra, hanem egy digitális kijelző is, amelyen akár az utasok szívverése is visszaköszönhet. A középső szellőzők helyét a terepjáróknál megszokott kiegészítők, iránytű, illetve dölésszögjelző vette át.
További érdekesség az ülések között futó kábelcsatorna, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy mobiltelefonjukkal vagy MP3 lejátszójukkal minden helyzetben csatlakozzanak az autó rendszeréhez. További lehetőség fényforrások, hűtő, laptop vagy egy GPS készülék csatlakoztatása, saját csatlakozójával.
A BMW-hez tartozó márkának sikerült elkészíteni egy 20 000 karakteres sajtóközleményt a műszaki tartalom teljes elhagyása mellett. Így csak tippelni merjük, hogy az autóban 1,6-os turbómotor lehet négykerék-hajtással kombinálva. Detroitban talán kiderül.
A sorozatgyártású változatról a cég vezetői már elárulták: nemcsak első-, de összkerékhajtással is elérhető lesz. 2010-ben, várhatóan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, s nem sokkal később a forgalmazása is megindul. A Magna készíti majd Grazban.






