Két éve tudjuk, hogy Crossman néven szabadidő-autót kíván piacra dobni a MINI, ezzel négytagúvá bővítve a háromajtós MINI-ből, a Clubmanből és a Cabriolet-ből álló kínálatát.

2008-ban már láttunk egy tanulmányt arról, milyennek képzeljük el a hamarosan piacra kerülő autót, most itt egy újabb. A Beachcomber Concept hivatalosan jövő januárban a Detroit Auto Show-n áll a nagyközönség elé.

Mini Moke 1964-ból

Mini Moke 1964-ból

MINI Moke 1964-ből


A jármű az 1964-es Mini Moke szellemi örököse, már ami a strandautós jelleget illeti, de azzal ellentétben az új tanulmány nem egy aprócska minimálautó, hanem egy luxussportoló, hegymászáshoz, szörfözéshez stb.

Azonnal látható, hogy az autó az eddigi MINI-k rokona, de különbözik is azoktól, nem erőltetik rá például az egyen arcot, a kerek fényszórókkal. Ez egyben jó, de reméljük, a normál MINI-nél megmarad, mert azért az a változat jobban néz ki.

Hasonlóan az őshöz, a Beachcombernek sincsen ajtaja, illetve teteje, de mindkét helyre készítettek ezeket pótló kiegészítő elemeket, hiszen azt mégsem lehet garantálni, hogy soha ne essen. Bár az sem lenne gond, tekintve, hogy a járgány négyszemélyes utastere vízálló, tisztántartása egyszerű, elég egy gőzborotva. A biztonság kedvéért persze a tető merevítő részei megmaradtak, de azokat különösen könnyű anyagból gyártották, hogy a súlypont alacsonyan maradjon.

Négyszemélyes

Négyszemélyes

Négyszemélyes


Belül a jelenlegi MINI-k köszönnek vissza, az ülések és a műszerfal is szinte ugyanolyan. Megvan a méretes középső óra is, de az nem csak egy analóg kilométeróra, hanem egy digitális kijelző is, amelyen akár az utasok szívverése is visszaköszönhet. A középső szellőzők helyét a terepjáróknál megszokott kiegészítők, iránytű, illetve dölésszögjelző vette át.

További érdekesség az ülések között futó kábelcsatorna, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy mobiltelefonjukkal vagy MP3 lejátszójukkal minden helyzetben csatlakozzanak az autó rendszeréhez. További lehetőség fényforrások, hűtő, laptop vagy egy GPS készülék csatlakoztatása, saját csatlakozójával.

Belül is vízálló

Belül is vízálló

Belül is vízálló


A BMW-hez tartozó márkának sikerült elkészíteni egy 20 000 karakteres sajtóközleményt a műszaki tartalom teljes elhagyása mellett. Így csak tippelni merjük, hogy az autóban 1,6-os turbómotor lehet négykerék-hajtással kombinálva. Detroitban talán kiderül.

A sorozatgyártású változatról a cég vezetői már elárulták: nemcsak első-, de összkerékhajtással is elérhető lesz. 2010-ben, várhatóan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, s nem sokkal később a forgalmazása is megindul. A Magna készíti majd Grazban.