Ősszel mutatkozik be a Mercedes-Benz új sportkocsija az SLS AMG. Igazi benzingőzös fenevad: 6,2 literes V8-as motorja 571 lóerős. Az AMG azonban bejelentette, dolgoznak az autó tisztán elektromos változatán is. A cél: nulla károsanyag-kibocsátású szupersportkocsi elképzelését átültetni a valóságba.

Az autó alapját az SLS alumíniumváza adja, ebbe építették be az elektromos hajtás rendszereit. Az alkatrészeket úgy helyezték el, hogy alacsonyan maradjon az autó súlypontja és ideális legyen a súlyelosztása.

Az elektromos variáns négykerék-hajtású

Az elektromos variáns négykerék-hajtású

Az elektromos variáns négykerék-hajtású


Négy villanymotor került a kerekek mellé, amelyek együttes teljesítménye 392 kW, vagyis 533 lóerő, miközben maximális nyomatékuk 880 Nm. Az egyes kerekekhez jutatott áram mennyiségével szabályozható négykerék-hajtást hoztak létre, amellyel veszteségek nélkül átvihető a vonóerő.

A jelenlegi fázisban vízhűtéses nagyfeszültségű, 400 voltos lítium-ion akkumulátorok biztosítják az energiát a motorok számára. A három szekcióból álló telep 48 kWh energiamennyiséget tárol, kapacitásuk 40 Ah.  Nemcsak külső hálózatról tölthető az akkumulátor, de fékezési fázisokban a kerekek mozgási energiáját is visszaalakítják az ilyenkor generátorként működő villanymotorokkal.

Ugyanaz a vázszerkezet marad

Ugyanaz a vázszerkezet marad

Ugyanaz a vázszerkezet marad


Miközben a benzinmotoros változat 3,8 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órás sebességet, az elektromos variánsnak sem kell több 4 másodpercnél. Vagyis a dinamika rendben van. Azt azonban egyelőre nem közölte az AMG, hogy a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó hagyományos változat 315km/órás sebességéhez képest, hogy áll a zöld SLS.

Azért, hogy az elektromos SLS AMG minél előbb elkészülhessen a Daimler és a Mercedes-Benz partnerségre lépett külső cégekkel, hogy közösen gyártsanak és fejlesszenek elektromos rendszereket és akkumulátorokat. A villanymotoros SLS bemutatásának időpontja azonban egyelőre nem ismert.