Nem titok, hogy a Renault (a Nissannal együtt) vezető szerepre törekszik az elektromos autók terén. Terveik szerint három éven belül többféle villanymotorral hajtott személyautó közül válogathatnak a vevők.

A Frankfurti Autószalonon a nagyközönség egy újabb tanulmányt is láthat Renault márkajelzéssel a Clio padlólemezére felépítve, ugyanakkor miután ez az Alliance B, amelyre a Nissan Micra is épül, októberben a Tokiói Autószalonon egy Nissan-variáns szerepel majd. A kocsik teljesen önálló formatervet kapnak – nem emlékeztetnek a hagyományos változatokra -, egyfelől a speciális technológia miatt, másfelől a Renault szeretné, ha az utcán látva mindenki tudná “á, ez egy elektromos Renault”.

A Be Bop ZE már prototípus
Többféle elektromos autót akar a Renault
Mini autó lehet az első széria villany-Renault
3 fotó
Mini autó lehet az első széria villany-Renault

Mini autó lehet az első széria villany-Renault

Mini autó lehet az első széria villany-Renault


Frankfurtban az elektromos Megane tanulmányautó mellett mutatkozik be a Twingo ZE. A francia Auto Plus belső információkra hivatkozva állítja, ez lesz a Renault első sorozatgyártású villanyautója, amely jövőre kerülhet a kereskedésekbe.

A jármű műszaki tartalma szinte teljesen megegyezik a korábban bemutatott Be Bop ZE tanulmánnyal, de miután a Twingo ZE kisebb, így dinamikusabb is. A kiszivárgott hírek szerint a villany Renault 60 lóerős lesz, s ezzel a teljesítménnyel nagyjából tíz másodperc alatt képes lesz százra gyorsulni, végsebessége 130 km/óra. Egyetlen feltöltéssel 160 kilométert képes megtenni.

Többféle elektromos autót akar a Renault

Többféle elektromos autót akar a Renault

Többféle elektromos autót akar a Renault


Az akkumulátorok hagyományos hálózatról tölthetők fel, ehhez négy-öt óra szükséges. Ugyanakkor a Renault üzleti terve szerint a telepek cserélhetőek lesznek, ha valaki hosszabb útra indul, nem kell a töltéssel bajlódnia, a kialakított bázisokon – célszerűen a Renault-kereskedésekben – a lemerült alkatrészért egy feltöltöttet adnak. A csere 3 percig tart, olyan mintha egy benzinkúton tankolna az autós.

Ezért, illetve a minél versenyképesebb ár miatt a drága akkumulátorokat nem kell megvásárolni, használatáért viszont díjat fizetnek a vevők. Állítólag így az elektromos Twingo a hagyományos modellek áráért elérhető.