Nem támogatja a kormány a hazai használtautó-csereprogramot – tudatta hivatalos közleményében a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium. A használtautó-csere-program bevezetésére vonatkozó javaslatot a kormány azért utasította el, mert annak kedvező hatásait nem a hazai, hanem sokkal inkább a külföldi autógyártók érezték volna meg, a kereskedelem tényleges bővülését nem eredményezte volna, ezért létjogosultsága – különösen Magyarország jelenlegi költségvetési, egyensúlyi helyzetében – nem indokolható.

A külföldön működő programok esetében a kormányok általában a tíz évnél öregebb autók roncstelepre való leadása után egy takarékosabb, új modell vásárlásához anyagi támogatást nyújtottak.

Nem lesz állami autócsere-program 1
Nem lesz állami autócsere-program 2

Nem lesz állami autócsere-program

Nem lesz állami autócsere-program

Nem lesz állami autócsere-program 170
Nem lesz állami autócsere-program 171
Nem lesz állami autócsere-program 172
Nem lesz állami autócsere-program 173
Nem lesz állami autócsere-program 174
Nem lesz állami autócsere-program 175
Nem lesz állami autócsere-program 176
Nem lesz állami autócsere-program 177
Nem lesz állami autócsere-program 178
Nem lesz állami autócsere-program 179
Nem lesz állami autócsere-program 180
Nem lesz állami autócsere-program 181
Nem lesz állami autócsere-program 182
Nem lesz állami autócsere-program 183
Nem lesz állami autócsere-program 184
Nem lesz állami autócsere-program 185
Nem lesz állami autócsere-program 186
Nem lesz állami autócsere-program 187
Nem lesz állami autócsere-program 188
Nem lesz állami autócsere-program 189
Nem lesz állami autócsere-program 190
Nem lesz állami autócsere-program 191
Nem lesz állami autócsere-program 192
Nem lesz állami autócsere-program 193
Nem lesz állami autócsere-program 194
Nem lesz állami autócsere-program 195
Nem lesz állami autócsere-program 196
Nem lesz állami autócsere-program 197
Nem lesz állami autócsere-program 198
Nem lesz állami autócsere-program 199
Nem lesz állami autócsere-program 200
Nem lesz állami autócsere-program 201
Nem lesz állami autócsere-program 202
Nem lesz állami autócsere-program 203
Nem lesz állami autócsere-program 204
Nem lesz állami autócsere-program 205
Nem lesz állami autócsere-program 206
Nem lesz állami autócsere-program 207
Nem lesz állami autócsere-program 208
Nem lesz állami autócsere-program 209
Nem lesz állami autócsere-program 210
Nem lesz állami autócsere-program 211
Nem lesz állami autócsere-program 212
Nem lesz állami autócsere-program 213
Nem lesz állami autócsere-program 214
Nem lesz állami autócsere-program 215
Nem lesz állami autócsere-program 216
Nem lesz állami autócsere-program 217
Nem lesz állami autócsere-program 218
Nem lesz állami autócsere-program 219
Nem lesz állami autócsere-program 220
Nem lesz állami autócsere-program 221
Nem lesz állami autócsere-program 222
Nem lesz állami autócsere-program 223
Nem lesz állami autócsere-program 224
Nem lesz állami autócsere-program 225
Nem lesz állami autócsere-program 226
Nem lesz állami autócsere-program 227
Nem lesz állami autócsere-program 228
Nem lesz állami autócsere-program 229
Nem lesz állami autócsere-program 230
Nem lesz állami autócsere-program 231
Nem lesz állami autócsere-program 232
Nem lesz állami autócsere-program 233
Nem lesz állami autócsere-program 234
Nem lesz állami autócsere-program 235
Nem lesz állami autócsere-program 236
Nem lesz állami autócsere-program 237
Nem lesz állami autócsere-program 238
Nem lesz állami autócsere-program 239
Nem lesz állami autócsere-program 240
Nem lesz állami autócsere-program 241
Nem lesz állami autócsere-program 242
Nem lesz állami autócsere-program 243
Nem lesz állami autócsere-program 244
Nem lesz állami autócsere-program 245
Nem lesz állami autócsere-program 246
Nem lesz állami autócsere-program 247
Nem lesz állami autócsere-program 248
Nem lesz állami autócsere-program 249
Nem lesz állami autócsere-program 250
Nem lesz állami autócsere-program 251
Nem lesz állami autócsere-program 252
Nem lesz állami autócsere-program 253
Nem lesz állami autócsere-program 254
Nem lesz állami autócsere-program 255
Nem lesz állami autócsere-program 256
Nem lesz állami autócsere-program 257
Nem lesz állami autócsere-program 258
Nem lesz állami autócsere-program 259
Nem lesz állami autócsere-program 260
Nem lesz állami autócsere-program 261
Nem lesz állami autócsere-program 262
Nem lesz állami autócsere-program 263
Nem lesz állami autócsere-program 264
Nem lesz állami autócsere-program 265
Nem lesz állami autócsere-program 266
Nem lesz állami autócsere-program 267
Nem lesz állami autócsere-program 268
Nem lesz állami autócsere-program 269
Nem lesz állami autócsere-program 270
Nem lesz állami autócsere-program 271
Nem lesz állami autócsere-program 272
Nem lesz állami autócsere-program 273
Nem lesz állami autócsere-program 274
Nem lesz állami autócsere-program 275
Nem lesz állami autócsere-program 276
Nem lesz állami autócsere-program 277
Nem lesz állami autócsere-program 278
Nem lesz állami autócsere-program 279
Nem lesz állami autócsere-program 280
Nem lesz állami autócsere-program 281
Nem lesz állami autócsere-program 282
Nem lesz állami autócsere-program 283
Nem lesz állami autócsere-program 284
Nem lesz állami autócsere-program 285
Nem lesz állami autócsere-program 286
Nem lesz állami autócsere-program 287
Nem lesz állami autócsere-program 288
Nem lesz állami autócsere-program 289
Nem lesz állami autócsere-program 290
Nem lesz állami autócsere-program 291
Nem lesz állami autócsere-program 292
Nem lesz állami autócsere-program 293
Nem lesz állami autócsere-program 294
Nem lesz állami autócsere-program 295
Nem lesz állami autócsere-program 296
Nem lesz állami autócsere-program 297
Nem lesz állami autócsere-program 298
Nem lesz állami autócsere-program 299
Nem lesz állami autócsere-program 300
Nem lesz állami autócsere-program 301
Nem lesz állami autócsere-program 302
Nem lesz állami autócsere-program 303
Nem lesz állami autócsere-program 304
Nem lesz állami autócsere-program 305
Nem lesz állami autócsere-program 306
Nem lesz állami autócsere-program 307
Nem lesz állami autócsere-program 308
Nem lesz állami autócsere-program 309
Nem lesz állami autócsere-program 310
Nem lesz állami autócsere-program 311
Nem lesz állami autócsere-program 312
Nem lesz állami autócsere-program 313
Nem lesz állami autócsere-program 314
Nem lesz állami autócsere-program 315
Nem lesz állami autócsere-program 316
Nem lesz állami autócsere-program 317
Nem lesz állami autócsere-program 318
Nem lesz állami autócsere-program 319
Nem lesz állami autócsere-program 320
Nem lesz állami autócsere-program 321
Nem lesz állami autócsere-program 322
Nem lesz állami autócsere-program 323
Nem lesz állami autócsere-program 324
Nem lesz állami autócsere-program 325
Nem lesz állami autócsere-program 326
Nem lesz állami autócsere-program 327
Nem lesz állami autócsere-program 328
Nem lesz állami autócsere-program 329
Nem lesz állami autócsere-program 330
Nem lesz állami autócsere-program 331
Nem lesz állami autócsere-program 332
Nem lesz állami autócsere-program 333
Nem lesz állami autócsere-program 334
Nem lesz állami autócsere-program 335
Nem lesz állami autócsere-program 336
Fotó megosztása:
Nem lesz állami autócsere-program 337


A kormányzat úgy véli, az öreg személygépkocsik lecserélésére vonatkozó program hatása a hazai közúti járműiparra várhatóan alacsony lett volna, és a gépjármű-kereskedelemben is inkább csak előrehozott vásárláshoz járult volna hozzá, nem valódi keresletélénkítéshez.

Mint mondják, a Magyarországon eladott új személygépkocsik 82-84%-a importból származik. Az idehaza legtöbbet értékesítő magyarországi autógyártó, a Suzuki is a termelésének mindössze 11-12%-át adta el itthon az elmúlt években. E piaci részesedés valószínűleg 2009-ben sem változik jelentős mértékben, vagyis a hazai gyártású gépjárművek forgalma továbbra is kb. 16-18%-át teszi majd ki a teljes értékesítésnek.

Nem lesz állami autócsere-program 338


Ennek megfelelően az idei évre korábban prognosztizált 100 000 személygépkocsi-eladásból legfeljebb mintegy 16-18 ezer lehet magyar gyártmányú. Egy használtautó-csereprogram megvalósítása esetében várható 10%-os értékesítési bővülés mellett kb. 1600-1800 darab Magyarországon gyártott gépkocsival adnának el csak többet.

A gépjármű-értékesítésben az elmúlt években jelentős túlkapacitás épült ki: a kereskedelmi hálózat jelenleg 400 ezer gépjármű forgalmazására alkalmas, miközben a legjobb évben is csak 208 ezer volt az eladott autók száma.

Egy használtautó-becserélési programmal a már eltervezett vásárlásokat ugyan előre lehetett volna hozni, de az valódi keresletélénkítést nem okozott volna – összegez a közlemény.