A Škoda Auto legyártotta a Volkswagennel történő 1991-es összeolvadásával kezdődő modern történetének hétmilliomodik gépjárművét. Az eltelt időszak alatt kilenc különféle típus készült a cseh márka termékeként.
A Škoda Favorit volt az a modell, amely a változást elindította, 1988-tól 1994-ig, a Škoda Felicia elindulásáig gyártották a modellt. A legnagyobb áttörés 1996-ban következett a Škoda Octavia elkészítésével. A nagyszerű ár-érték aránya miatt kedvelt modell mind a mai napig népszerű, a vállalat a mai napig gyártja Tour néven, nálunk azonban eltűnik a kínálatból.
Ennek köszönhetően az Octaviából készült a legtöbb, közel 2,3 millió darab. Gyártottak belőle sport (RS) és szabadidő-autó (4×4, Scout) kiviteleket is. A frissen felújított változat egy ideje itthon is kapható.
A másik kiemelkedően sikeres modell a Škoda Fabia volt, melyet 1999-ben mutattak be. Három verzióban – egyterű, kombi és szedán – volt elérhető. 2001-ben a Škoda betört a felső-közép kategóriás szegmensbe is a Škoda Superb megjelenésével, ahol 2008 óta az új változattal vannak jelen. Az egyre szélesedő palettán 2006 óta egyterű is szerepel, a Roomster révén, idén pedig piacra kerül a vállalat újabb szabadidő-autója, a Yeti is.
A Škoda újkori modelljeinek legyártott darabjai:
Favorit 768 690 db 1991 – 1995
Felicia 1 420 441 1994 – 2001
Octavia Tour 1 389 546 1996 – keltezésig
Fabia 1 788 063 1999 – 2008
Superb 136 068 2001 – 2008
Octavia 900 535 2004 – keltezésig
Roomster 157 834 2006 – keltezésig
Fabia II 407 634 2006 – keltezésig
Superb II 31 189 2008 – keltezésig
Összesen: 7 000 000 db





