A Škoda Auto legyártotta a Volkswagennel történő 1991-es összeolvadásával kezdődő modern történetének hétmilliomodik gépjárművét. Az eltelt időszak alatt kilenc különféle típus készült a cseh márka termékeként.
 
A Škoda Favorit volt az a modell, amely a változást elindította, 1988-tól 1994-ig, a Škoda Felicia elindulásáig gyártották a modellt. A legnagyobb áttörés 1996-ban következett a Škoda Octavia elkészítésével. A nagyszerű ár-érték aránya miatt kedvelt modell mind a mai napig népszerű, a vállalat a mai napig gyártja Tour néven, nálunk azonban eltűnik a kínálatból.

Idén jön a Yeti
Volkswagen technikát rejtett a Felicia
Különleges modellek is belefértek
Az Ictavia a cég sikegyárosa
Tour néven most is gyártják
6 fotó
Idén jön a Yeti

Idén jön a Yeti

Idén jön a Yeti


Ennek köszönhetően az Octaviából készült a legtöbb, közel 2,3 millió darab. Gyártottak belőle sport (RS) és szabadidő-autó (4×4, Scout) kiviteleket is. A frissen felújított változat egy ideje itthon is kapható.

A másik kiemelkedően sikeres modell a Škoda Fabia volt, melyet 1999-ben mutattak be. Három verzióban – egyterű, kombi és szedán – volt elérhető. 2001-ben a Škoda betört a felső-közép kategóriás szegmensbe is a Škoda Superb megjelenésével, ahol 2008 óta az új változattal vannak jelen. Az egyre szélesedő palettán 2006 óta egyterű is szerepel, a Roomster révén, idén pedig piacra kerül a vállalat újabb szabadidő-autója, a Yeti is.

A Škoda újkori modelljeinek legyártott darabjai:

    Favorit              768 690 db       1991 – 1995
    Felicia               1 420 441         1994 – 2001
    Octavia Tour     1 389 546         1996 – keltezésig
    Fabia                 1 788 063         1999 – 2008
    Superb              136 068             2001 – 2008
    Octavia              900 535            2004 – keltezésig
    Roomster           157 834            2006 – keltezésig
    Fabia II              407 634            2006 – keltezésig
    Superb II           31 189               2008 – keltezésig
   
   Összesen: 7 000 000 db