Többféleképpen lehet egy erős motorból még többet kihozni, kapcsolhatnak hozzá turbót, köthetnek rá kompresszort. Egy dán cég úgy döntött, inkább beveti mindkettőt. A Zenvo Automotive elkészítette az ST1-et.

A szupersportkocsi 7,0 literes V8-as motorja nem kevesebb, mint 1104 lóerős, miközben a maximális nyomatéka 1430 Nm. Ennek megfelelően az 1,4 tonnás kétüléses frenetikusan megy: 3 másodperc alatt képes lesz elérni a 100 km/órát álló helyzetből, a végsebessége pedig 375 km/óra. Ez utóbbit nem az erő, sokkal inkább a stabilitás szabályozza, ugyanis elektronikusan korlátozták le. A brutális erőt 6 fokozatú manuális sebességváltó és önzáró differenciálmű viszi a hátsó kerekekhez.

45 milliméterrel megemelhető az autó

45 milliméterrel megemelhető az autó


Nem is a motor a legmegdöbbentőbb az ST1-ben, hanem az autó kialakítása. Bár kissé futurisztikus a megjelenése, a középmotoros gép arányai jók, nem egy összetákolt valami. A készítői minden részletet kidolgoztak.

Így például állítható futóművel szerelték fel. Nemcsak az Öhlins lengéscsillapítók keménysége szabályozható, de a kocsi hasmagassága is emelhető, így át tud jutni a fekvőrendőrökön is.

Az utastér luxuskivitelű, kulcsnélküli indítás, kétzónás klíma, légzsákok, head-up display, sebességfüggő szervokormány is szerepel benne. A kézzel készülő autóban xenonfényszóró, tolatókamera és kipörgésgátló is van, ugyanakkor felárért kerámia féktárcsák és versenyautós utastér is elérhető.

Elég vadnak néz ki

Elég vadnak néz ki


A gyártó mindössze 15 darabot akar építeni a különleges járműből, amelyről azt ígéri, hogy a kimagasló teljesítménye ellenére a mindennapokban is használható marad. Az autó tesztelése már megkezdődött és már az első próbán 3,2-es sprintidőt futott, így a Zenvo biztosra veszi, hogy mire jövőre piacra kerül az első ST1, tudja majd a fenti adatokat.

Nem rossz a Zenvo járgánya, de meg is kérik az árát: többe kerül, mint a legdrágább Bugatti Veyron. 16 millió dán koronát, azaz 572 millió forintot kóstál!