Bár a nagyközönség szemtől szemben csak a Detroiti Autószalonon találkozhat vele, az Audi sajtóanyagában már most bemutatja eddigi legerősebb és leggyorsabb sportkocsiját, az R8 V10-et.

A teljes nevén R8 V10 5,5 FSI quattróként anyakönyvezett autó az Audi Le Mans-ba szánt R8 LMS modelljének utcai testvére, és ennek megfelelően ütős is. Az új R8 a testvérgyártó, a Lamorghini Gallardójában használt V10-es, 5,2 literes motorját kapta, amely 528 lóerőt képes kipréselni magából, és 6500-as fordulaton 530 Nm-es nyomatékot ad. Az autó 3,9 másodperc alatt sprintel 100-ig, a 200 km/órát 8,1 szekundum alatt éri el, és ha kell, egészen 316 km/óráig meg sem áll.


Lassulásról az elöl 380, hátul 365 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak, de az autó rendelhető a  kimondottan versenyzésre alkalmas kerámia fékrendszerrel is. Ahogy a név is sugallja, a vezetési élményt az összkerékhajtás teszi még tökéletesebbé – a hajtás 44-56 százalékban oszlik meg a két tengely között. A lengéscsillapítók különleges mágneses csúcstechnológiával érik el a még hatékonyabb és simább reagálást.

Hatfokozatú kézi, vagy a szintén Lambo-eredetű félautomata R-tronic váltó jár az R8 V10-hez.

A brutális erőforrás ellenére a magnéziumból és alumíniumból készült ultrakönnyű váznak és kasztninak köszönhetően az autó tömegét sikerült alacsonyan tartani, az 1620 kg-os érték csak 31 -gyel több, mint a V8-as testvéréé, így egy lóerőre mindössze 3 kilogramm jut. A fogyasztás mindezeket tekintetbe véve nem is olyan ijesztő, a 13,7 literes érték bőven belefér.


A 19 colos, tízküllős felnikre elöl 235/35-ös, hátul pedig 295/30-as gumik kerültek, a nyomásérzékelő pedig alapfelszerelés.

A külsőt is a teljesítményhez igazították az Audinál, a V10-es agresszívabb látvány a V8-as modellnél. Az első légbeömlőkön a korábbi négy helyett csak két keresztléc van, az oldalsó nyílások pedig szélesebbek lettek. A kasztnira oldalt matt alumíniumbetét került, míg az autó hátulját a fényes fekete uralja. A hátsó ablakon keresztül gyönyörűen látszik a tekintélyt parancsoló motor.

Úttörő az R8 V10 a világítást illetően,mind elöl, mind hátul teljes mértékben LED-eket használtak csak fel, amelyek az energiatakarékosságuk mellett még a szemnek is kellemes, a nappali természetes fényhez hasonló tartományban világítanak.

A belsőre sem lehet panasz, a nappabőr kárpitozás számtalan különböző csomagban rendelhető majd, de a csúcstechnikás automata klíma és a Bang & Olufsen hangrendszer sem maradt ki. További extraként hátsókamerás parkolássegítő rendszer vagy épp kagylóülés is kérhető.

Az autó 2009 második negyedévében kerül a piacra, alapára 142 ezer euró (37 millió Ft) lesz.