Végérvényesen lezárult a Pumpe-Düse korszak a Volkswagen Passatnál. A német gyártó középkategóriás autója már nem rendelhető az 1,9-es PD TDI motorral, annak helyét egy új blokk veszi át.

Az új 2,0 literes CR TDI 110 lóerős, hasonlóan a 140 és 170 lóerős variánsokhoz közösnyomócsőves (Common Rail). A 250 newtonméter nyomatékú motorhoz ötfokozatú manuális váltó tartozik, aminek ügyes kezelésével 11,8 másodperc (Variant: 12s) alatt elérhető a 100 km/órás sebesség. Az új modell végsebessége 192 km/óra.

Új kisfogyasztású VW Passatok 1
Új kisfogyasztású VW Passatok 2

Új kisfogyasztású VW Passatok

Új kisfogyasztású VW Passatok

Új kisfogyasztású VW Passatok 7
Új kisfogyasztású VW Passatok 8
Új kisfogyasztású VW Passatok 9
Új kisfogyasztású VW Passatok 10
Fotó megosztása:
Új kisfogyasztású VW Passatok 11


Átlagfogyasztása igencsak figyelemre méltó, 5,5 literre ígér a gyár a szedánét, de a kombi is csak 0,1 literrel éget el többet 100 kilométerenként. De ha ez is sok, akkor is van lejjebb, ugyanis ezzel a motorral rendelhető a Passat BlueMotion is, amivel állítólag 4,9 literes fogyasztás produkálható.

Az új modell alapára 6,559 millió Trendline felszereltséggel, az új BlueMotionért viszont kerek 7 milliót kell fizetni, felára 250 ezer forint az azonos felszereltségű Passathoz képest.