Még ebben az évben elkezdi a Polar III harmadik generációs ütközési próbabábuk használatát a gyalogosgázolást szimuláló töréstesztekben a Honda. A japán gyár ezzel akarja csökkenteni az alsó hát és a combsérülések súlyosságát, amelyek jellemzően akkor következnek be, amikor kisáruszállítók vagy szabadidő-autók ütnek el gyalogost.

Ezzel az új bábuval pontosabban reprodukálhatók a fenti testtájak sérülései, így a térdszalagsérülések és az alsó lábszár törései mellett most már lehetséges az ezeken a területeken bekövetkező csonttörések vizsgálata is.


1998-ban a Honda fejlesztett ki elsőként a világon olyan gyalogos-, ütközési próbabábut, amelyen reprodukálhatók voltak a gyalogosgázolások során az emberi testen keletkező sérülések, ezt 2000-ben követte a második generációs Polar.

A bábuk használatával azonosíthatják a karosszéria azon elemeit, melyek a leggyakrabban okoznak sérülést, és olyan biztonsági megoldásokat fejleszthetnek ki, melyek révén csökkenthető a sérülések súlyossága.