Bekötve

Bekötve

Jelenleg elsősorban a gyorshajtás, a piros lámpa, illetve a vasúti jelzőlámpa tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása azok a szabálysértések, amelyek kiemelkedően nagy számban fordulnak elő hazánkban.

Ezek visszaszorításáért már változtattak, idén szigorodott a járművezetők előéleti pontrendszere, bevezették az objektív felelősség elvét, illetve a zéró toleranciát az ittas vezetőkkel szemben. Eddig hatezer jogosítványt vontak be, és több mint 6 milliárd forintnyi bírságot szabtak ki.

Ugyanakkor további szigorítás várható a KRESZ-ben. A 20 év alatti, jogosítvánnyal rendelkező fiatalok követik el az összes baleset 10 százalékát, ezért úgynevezett próbajogosítvány bevezetését tervezik. Emellett pedig a gyermekülés használatát is szigorítanák – mondta el Kondorosi Ferenc, az Új rend és szabadság program kormánybiztosa egy közlekedésbiztonsági konferencia sajtótájékoztatóján.

Jelenleg a szakminisztériumba keresik a lehetőségét, hogy súlyosabb szankcióval járjon, ha a járművezető a gyermekülés biztonsági övét nem köti be, mint a sajátját.

Egyelőre nem tudni, mekkora lehet a büntetés, de az idei változtatások tekintetében várhatóan drasztikus mértékű. A KRESZ új szabályain még dolgoznak, néhány hónap kell azok elfogadásához és bevezetéséhez.