A vevők a dühös tekintetű, domináns jellegű autókat kedvelik, legalábbis ezt olvasták ki a Bécsi Egyetem kutatói egy vizsgálat alapján, amelyben 2004 és 2006 között megjelent 38 modellt vettek górcső alá. 

Mint rámutattak, a vizsgálatban részt vevő önkéntesek harmada emberi vagy állati arcra asszociált a látott autók kilencven százalékánál. Mindegyikük szemeknek képzelte a fényszórókat, szájnak a hűtőnyílást, hűtőmaszkot.

Ez kell: széles kocsi, keskeny lámpákkal

Ez kell: széles kocsi, keskeny lámpákkal

Ez kell: széles kocsi, keskeny lámpákkal


A kutatást végzők úgy látják, az emberek azokat a kocsikat szeretik, amelyek széles kiállásúak, a szélvédőjük keskeny és/vagy igen széles, illetve az első fényszóróik keskenyek. Ha egyszerűbben akarjuk megfogalmazni, azok az autók tetszettek, amelyek erőt sugároztak.

Miután pontozták az egyes modelleket, kiderült, a nők és a férfiak egyaránt domináns, izmos, arrogáns, mérges tekintetű autókat választottak ki maguknak kedvencnek. 

Bár nem láttuk a képeken szereplő autókat, de ezek szerint a Rolls-Royce Phantom, a Chrysler 300 C, illetve a Hummer modelljei sokaknak tetszhetnek.