További visszaesés várható a hazai autóeladásokban, amely leginkább a prémiumkategóriás autókat érintheti – mondta Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége elnöke az FN-nek. A BMW már bejelentette, hogy átmenetileg leállnak, a Toyota zuhanórepülésben, a Volvo leépítést tervez, az Audi azonban köszöni, jól van.

Magyarország nem tudja függetleníteni magát a világpiac változásaitól – mondta Gablini Gábor. Míg eddig Európában jellemzően stabil volt az új autók forgalma, csak egy-egy ország tért el ettől pozitív vagy negatív irányba, addig jelenleg az egész térségben a piac szűkülése indult meg. Spanyolországban például 40 százalékkal esett vissza a forgalom.

Csak azokban az országokban maradtak szinten az eladások, ahol a kormány támogatólag fellépett, mint Franciaországban, ahol pozitívan diszkriminálják az alacsony károsanyag-kibocsátású gépkocsik vásárlását.


A márkakereskedők szövetségének elnöke szerint a nagy kérdés az, hogy meddig és milyen mélységig tart a válság. Ha pár héten belül véget ér, akkor nem lesz jelentősebb hatása a hazai forgalomra, bár a hitelnyújtási feltételek szigorodása így is várható. Ha azonban elnyúlik és elmélyül, akkor lehetséges egy komolyabb visszaesés.

Mindent összevetve Gablini Gábor arra számít, hogy Magyarországon folytatódik a visszaesés, így a tavaly 170 ezer eladott új autóhoz képest idén várhatóan 160-165 ezret értékesítenek, jövőre pedig ez a szám 150 ezerre csökkenhet.

Jóslata szerint a prémiumautók visszaesése nálunk várhatóan nem a legkisebb gépkocsik megerősödését hozza majd, hanem inkább a középkategóriáét, azokét járművekét, amelyek elég nagyok ahhoz, hogy családi autónak lehessen használni, de a munkába járásra is megfelel.

Forrás: FigyelőNet