Dízelmotor kerül a világ legolcsóbb autójának tartott Tata Nanóba. A hamarosan piacra kerülő indiai járgány első változataiban 623 köbcentis, kéthengeres, 33 lóerős benzinmotor lesz, e mellé érkezik az öngyulladós kivitel.

Utóbbi sem lesz éppen lóerőgyár, tekintve, hogy mindössze 800 köbcentis hengerűrtartalommal készül. A német motorspecialista FEV, a Bosch, és a Honeywell közreműködésével készülő kéthengeres várhatóan 40-45 lóerős lehet. A technológia a benzineshez hasonlóan modern, tehát közös nyomócsöves befecskendezést és turbófeltöltőt is kap.


A nagyobb teljesítménynek bizonyára ára lesz (kb. +10%), de a várhatóan 3 literes átlagfogyasztású blokk hosszútávon jobb választás lehet. A pletykák szerint 2009 elejétől készülhet a dízelmotoros Nano, amely 2012-ben Európában is bemutatkozhat, mint a legolcsóbb dízelautó.

A legegyszerűbb modellt eredetileg 100 ezer rúpiáért (340 ezer forintért) ígérték a kereskedőknek Indiában, de az olaj és ezzel együtt a nyersanyagárak emelkedése az acélipari óriás Tata-konszernt sem kíméli, ezért nem kizárt a komoly áremelés. Európában várhatóan a szükséges biztonsági megoldások háromszorosára emelhetik az árat, azaz nem valószínű, hogy mai áron egymillió forint alatt elérhető lesz a Nano.