Nemrég arról hallottunk, hogy csőd közeli helyzetbe került a General Motors (GM), a problémák az Egyesült Államokban gyökereznek, hiszen Európában jól szerepel a konszern. A GM ugyanis minden idők legnagyobb darabszámát érte el Európában. 2008. januártól júniusig 31 ezerrel több autót adott el, mint tavaly az első hat hónapban, azaz 1,16 milliónál is több modelljük fogyott.


Ebben szerepük volt a magyar vásárlóknak is, akik az enyhén csökkenő hazai személyautó-piacon az év első hat hónapjában a korábbinál több, 10 094 Opelt és 4133 Chevrolet-t is megvettek. Opelből az Astra a kedvenc itthon, melynek két változatából összesen 6594 darab talált gazdára ebben az időszakban. Ezzel az Opel őrzi a Suzuki mögötti második helyét a hazai piacon, részesedése 12,28 százalék.

A Chevrolet-hoz kötődik egy piaci csúcs, az ezernél nagyobb darabszámban eladott modellek között az Aveo eladása 40 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos időszakához viszonyítva, így az Aveo a leggyorsabban növekvő modell a magyar piacon. 2113 darabot értékesített a kisautóból a Chevy.