Buszsávban megy akinek sürgős
Buszsávban megy akinek sürgős

Zöldek: Nem kell olcsóbb benzin!

Zöldek: Nem kell olcsóbb benzin!

Buszsávban megy akinek sürgős
Jönnek
Mixerverseny
Engedjé' ki!
Piros fehér zöld
Ugrató
Kihalt
Lassítás
Villamosnak lenni jó
Csak óvatosan
Lassú menet
Kicsik, nagyok
Vannak akik dolgoznak
Sorfal
Ön hagyná, hogy a megengedettnél jobban megpakolják?
Rajtrács
Párban
Ráérősen
Szeva!
Egy sáv maradt
Reméljük ez a tavalyi kép örökre a múlté
Zöldek: Nem kell olcsóbb benzin! 48
Nyíííííí!
Zöldek: Nem kell olcsóbb benzin! 50
Fotó megosztása:

Sorfal

Sorfal

Igazságtalan megoldásnak tartja a kormány azon tervét a Levegő Munkacsoport, amely a közúti fuvarozóknak lehetővé tenné a gázolaj jövedéki adójának részleges visszaigénylését.

A magyar kormány ugyanis azzal a kéréssel fordult az Európai Bizottsághoz, hogy a fuvarozók visszaigényelhessenek 9-10 forintot a gázolaj literenkénti árából, mivel Magyarországon a jövedéki adó 85 forint, az európai uniós 75 forintos minimummal szemben.

Ez a munkacsoport szerint azonban indokolatlan előnyben részesítené a fuvarozókat más vállalkozásokkal és állampolgárokkal szemben, hiszen a fuvarozóknak nyújtott kedvezményeket nekik kellene megfizetniük.

A Veres János pénzügyminiszternek írt levelükben ráadásul azt szorgalmazzák, hogy a közúti teherfuvarozók teljes egészében fizessék meg az általuk okozott összes kárt, illetve költséget. Úgy vélik, hamisak a fuvarozók állításai a rendkívüli üzemanyagár-emelkedésről, ugyanis az elmúlt években az élelmiszerárak, a tömegközlekedési viteldíjak és más szolgáltatások árai sokkal nagyobb mértékben emelkedtek, mint az üzemanyagárak.

Nem felel meg a valóságnak a közúti áruszállítás ellehetetlenüléséről szóló információ sem a Levegő Munkacsoport szerint, adataik szerint ugyanis az utóbbi hat évben a gázolaj-felhasználás 45,8 százalékkal, a közúti teherfuvarozás teljesítménye pedig 112,8 százalékkal emelkedett, miközben a bruttó hazai termék csak 24,9 százalékkal nőtt.

Különösen sürgetőnek tartják viszont a nehéz tehergépjárművek kilométer-arányos úthasználati díjának a bevezetését minden útvonalon. Ez felel meg a piacgazdaság, a társadalmi igazságosság, a jogállamiság és a környezetvédelem követelményeinek.