



2008 áprilisában 1,396 millió autót adtak el Európában, ami 9,4 százalékkal több, mint a tavalyi év ugyanezen időszaka alatt. A növekedés 120 ezer autót takar. A remek negyedik hónapnak köszönhetően az első négy hónap összesített eredménye is pozitív mérleget mutat, igaz csak 0,6 százalékkal (33 ezer darab) fogyott több autó. Összességében 5,484 millió autó talált gazdára.
Az európai növekedés továbbra is néhány szárnyaló kelet-európai piacnak volt köszönhető. Litvániában például az első 4 hónapban 66,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezések száma a tavalyi év azonos időszakához képest. Az erejét visszanyerő német piac szintén jelentősen hozzájárult a teljes piac növekedéséhez a maga 7,6 százalékos erősödésével.
Persze a két piac közötti különbség igencsak szembeötlő, Litvániában négy hónap alatt 9372 autó fogyott, Németországban viszont több mint egymillió, amivel természetesen ez Európa legnagyobb autópiaca.
A tavalyinál nagyobb eladási számokkal büszkélkedhet Belgium, Csehország, Finnország, Lengyelország, Szlovákia, Szlovénia és Svájc.
Nincs okuk a panaszra a magyarországi autókereskedőknek, hiszen tavaly áprilishoz képest, 2008-ban 9,1 százalékkal több, 14 576 darab személyautót adtak el. Ennek a remek eredménynek köszönhetően a hazai piac teljesítménye 54 197 autónál tart, ami csupán 0,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor.
Bár a legtöbben úgy számolnak, 2008-ban csupán 160 ezer autó kelhet el Magyarországon, de ha sikerülne a jelenlegi trendet tartani, akkor megismételhető lenne a 2007-es 178 ezres eladási szám. Hosszú távon viszont 10-15 év múlva Magyarországnak a jelenleginél 50-60 százalékkal magasabb értékesítést prognosztizálnak, amikor már hazánkban is általánossá válik, hogy egy családon belül több autó is van.
Forrás: JATO
