Az egyre emelkedő üzemanyagárak mind több szegmensben hoznak változást az autók hajtásának tekintetében. A Tesla, a Fisker és a Venturi ténykedése nyomán már a sportkocsik között is többféle elektromos autó között lehet válogatni.

A csapat most tovább bővül, egy holland cég is elkészítette saját modelljét. Az Evisol Thorr roadster nem teljesen önálló munka, mert a kasztni a Lotus Super 7-é, míg a villanymotort a Siemens adja.


Az elektromos motor normál egyenletes fordulatszámon csupán 91 lóerős, de padlógáznál 272 lóerőre emelkedik a teljesítménye, ahogy a nyomaték is 160-ról 450 newtonméterre nő 10 ezres fordulatszámnál. Így pedig semmi akadálya, hogy remek dinamikával mozogjon a csupán 755 kilogrammos roadster. Három másodperc elég is a 100-as tempó eléréséhez.

Különösen könnyű tömegét annak is köszönheti, hogy nincs sebességváltó, az elektromos motor közvetlenül a hátsó kerekeket hajtja. Normál használat mellett 200 kilométerre juttatják az autót a lítium polimer akkumulátorok, de a vezető jobb lábától függően ez lehet több és kevesebb is.

Videón a Thorr: