Már korábban is írtunk a volt Forma-1-es mérnök, Guy Negre sűrített levegős autójáról, annak az apropója, hogy újra elővesszük az, hogy az indiai gyártó, a Tata hamarosan meg is kezdi a járgányok sorozatgyártását.

Indiában már 2008-ban piacra is kerülhetnek a világ első sűrített levegővel működő szériaautói. A Citycat és Minicat néven forgalomba kerülő kisautók különlegessége, hogy motorjuk dugattyúit a padlójukba épített sűrített levegős tartályokból származó levegő mozgatja, így menet közben egyáltalán nem bocsátanak ki káros anyagot.

A légtartályokban 275 baros nyomáson tárolt levegő 65 km/óra alatti sebességnél nagyjából 150 kilométerig bírja. Újratöltésének költsége a szakértők szerint nem több 400 forintnak megfelelő összegnél. Kis szépséghibája a dolognak, hogy az újratöltéshez értelemszerűen szintén sűrített levegőre van szükség, amelynek tömörítése természetesen energiát igényel, így mindenképp valamilyen károsanyag-kibocsátással jár, de az arányok sokkal kedvezőbbek, mint a belső égésű motoroknál.

A légautó további hátránya, hogy a hatékonyság érdekében ultrakönnyű kompozitból készült, ezért egy törésteszten egyelőre garantáltan elbukna, szinte biztos, hogy emiatt sem az amerikai, sem az európai piacon jó ideig nem jelenik még meg, de abban az országban, ahol az emberek fürtökben lógnak a mozgó vonatokon, az ilyen aggályok valószínűleg kisebbek.