Kétségtelen, hogy a Volkswagen által fejlesztett duplakuplungos DSG (Audinál: S-Tronic) váltó a legnagyobb dobás az utóbbi időben az erőátviteli elemek terén. Nincs szó mellébeszélésről, bár automataként is üzemelhet, a kézzel is kapcsolható elem gyorsasága kenterbe veri a hagyományos elemeket.

Nem hiába, hogy miközben a VW már a második generációnál tart, a többi autógyártó gőzerővel dolgozik, hogy valami hasonlót alkossanak. A Ford mellett, úgy tűnik, a BMW áll a legjobban.

A VW váltója egyesíti az automatát a manuálissal

A VW váltója egyesíti az automatát a manuálissal

A VW váltója egyesíti az automatát a manuálissal


Egy, a BMW kereskedőknek szánt levélre hivatkozva az Autocar állítja, hogy jövő tavasztól rendelhető a duplakuplungos váltó a BMW M3-ashoz. Az M DCT névre keresztelt váltót a bajor cég régi partnere, a Getrag fejlesztette. A kormány mögötti fülekkel is kapcsolható hétfokozatú elem 2008 tavaszától rendelhető.

Jelenleg is van kuplung nélküli sportváltó a BMW kínálatában, az SMG (Sequenzielle M Getribe) 2. generációja rendelhető az Z4 M-es kiviteléhez, míg az M5 és M6 egyelőre csak az SMG III-mal kérhető. Az új váltóval állítólag 0,1 másodperccel javul az M3-as 4,8 másodperces kéziváltós gyorsulása. Emellett az M DCT simábban kapcsol majd, mint a BMW szekvenciális váltója.